شناسهٔ خبر: 157594 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

قبل از تعمیر مبل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

مبل

همه می‌دانند در چنین شرایطی که باید برای خرید مبلمان هزینه گزافی پرداخت کرد، درصورت فرسوده شدن مبل، خرید یک دست مبلمان نو کار خیلی منطقی نیست مگر اینکه بودجه مالی بالایی داشته باشید. پس چه باید کرد؟ بهترین کار در این شرایط این است که مبلمان خود را به دست یک تعمیرکار مبل بسپارید و کاملا نو مانند روز اولش تحویل بگیرید. درواقع تعمیر مبل با خرید یک دست مبلمان نو هیچ تفاوتی ندارد چراکه تعمیر مبل موجب می‌شود که مبلمان قدیمی شما به مبلمانی کاملا نو با ظاهری بسیار شیک تبدیل شوند دقیقا مانند زمانی که یک دست مبلمان نو می‌خرید. تنها تفاوتی که تعمیر مبل با خرید یک دست مبلمان نو دارد این است که قیمت تعمیر مبل خیلی کمتر از هزینه‌ای است که باید برای خرید یک دست مبلمان نو پرداخت کنید. پس چرا زمانی که می‌توانید با صرف هزینه کمتر مبلمان خود را مانند روز اولش نو کنید باید هزینه گزافی برای خرید یک دست مبلمان نو پرداخت کنید؟ درصورتی که مایلید مبلمان خود را به دست یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید تا به بهترین شکل ممکن تعمیر شود، ما به شما صنایع چوب و مبلمان روزبه را پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه مبلمان روزبه با برخوردار بودن از یک تیم قدرتمند در زمینه تولید و تعمیر انواع مبلمان، پروسه تعمیر مبل شما را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد.

البته قبل از اینکه بخواهید مبلمان خود را برای تعمیرات به دست تعمیرکار بسپارید باید به یکسری نکات حائز اهمیت توجه کنید، در ادامه شما را با این نکات حائز اهمیت و هر آنچه که لازم است درمورد تعمیر مبل بدانید آشنا خواهیم کرد.

نکات حائز اهمیت قبل از تعمیر مبل

·کلاف مبل خود را جدی بگیرید

فراموش نکنید که کلاف مبل، مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین بخش مبل است به گونه‌ای که اکثر مبل‌ها پس از مدتی دچار آسیب‌دیدگی در این بخش می‌شوند که تعمیرکار مبل با انجام پروسه رویه‌کوبی بر روی کلاف مبل آن را تعمیر و ترمیم می‌کند البته همیشه کلاف مبل قابل تعمیر نیست از این‌رو قبل از اینکه مبلمان خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار مبل بسپارید باید کلاف آن را بررسی کنید تا تنها درصورتی که آسیب جدی به آن وارد نشده است یا کلاف آن هنوز سفت است، آن را برای تعمیر به دست تعمیرکار مبل بسپارید چراکه در غیر این صورت تعمیر مبل کار منطقی به نظر نمی‌رسد. به این دلیل که پروسه رویه‌کوبی برای تعمیر و ترمیم کلاف مبل، پروسه بسیار حساسی است و باید با دقت و ظرافت بالایی انجام شود درصورتی که کلاف مبل شما خیلی آسیب دیده باشد با انجام پروسه رویه‌کوبی بر روی آن تنها می‌توان مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کرد و پس از آن دیگر قابل استفاده نخواهد بود. البته برخی از تعمیرکاران مبل درصورتی که آسیب جدی به کلاف مبل شما وارد شده باشد به شما پیشنهاد می‌دهند که کلاف آن را کاملا تعویض کنید. این راهکار نیز راهکار بسیار خوبی است اما خیلی مقرون به صرفه نیست چراکه برای خرید یک کلاف جدید برای مبلمان خود باید هزینه گزافی پرداخت کنید که خیلی با هزینه خرید یک دست مبلمان نو متفاوت نیست. از این‌رو بهتر است تنها زمانی که کلاف مبل شما آسیب جدی ندیده است و هنوز سفت است، مبلمان خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار بسپارید.

·تنها درصورت پارگی پارچه مبل آن را تعویض کنید

پس از بررسی کلاف مبل به سراغ پارچه آن بروید. تعمیر مبل به این معنا نیست که در کنار تعمیر و ترمیم کلاف مبل حتما باید پارچه روی مبل شما نیز تعویض گردد. پارچه روی مبل شما تنها زمانی که شما بخواهید و از شخص تعمیرکار مبل درخواست کنید تعویض خواهد شد. اما واقعا چه زمانی باید پارچه روی مبل خود را تعویض کنید؟ نیازی نیست در این زمینه خیلی ولخرجی کنید بهتر است زمانی پارچه روی مبل خود را عوض کنید که دچار پارگی یا پوسیدگی شده باشد یا اینکه طرح آن قدیمی شده باشد. در غیر این صورت نیازی نیست که پارچه مبل خود را تعویض کنید.

·نگران خراشیدگی‌های سطحی نباشید

تصمیم‌گیری در زمینه رنگ‌آمیزی مبل نیز برعهده خود شماست به گونه‌ای که در صورت نیاز می‌توانید از تعمیرکار مبل درخواست کنید که مبلمان شما را رنگ‌آمیزی کند. توجه داشته باشید درصورتی که خراشیدگی‌های سطحی بر روی بدنه یا دسته مبل شما ایجاد شده باشد هیچ نیازی به رنگ‌آمیزی مبل نیست به گونه‌ای که شخص تعمیرکار با استفاده از دستگاه‌ها و ابزارآلات پیشرفته‌ای این خراشیدگی‌های را برطرف می‌سازد. اما اگر شکستگی‌های بر روی بدنه مبل ایجاد شده باشد، مبل شما نیاز به سمباده‌کشی، بتونه‌کاری و درنهایت رنگ‌آمیزی دارد. بنابراین قبل از اینکه مبلمان خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار مبل بسپارید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید رنگ‌آمیزی شود یا خیر؟

توجه به تمامی این نکات قبل از تعمیر مبل نه تنها می‌تواند از خالی شدن جیب شما جلوگیری کند بلکه موجب می‌شود که بتوانید هزینه تعمیر مبل خود را به راحتی تخمین بزنید.

برای اینکه از تعمیر مبل خود به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تعمیرات مبل خود را به صنایع چوب و مبلمان روزبه بسپارید. صنایع چوب و مبلمان روزبه به مدت ۳۰ سال است که در زمینه تولید و تعمیرات مبل فعالیت چشم‌گیری دارد. این مجموعه از کارشناسان و استادکاران خبره و متخصص در زمینه تعمیرات مبل برخوردار است که مبلمان شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر می‌کنند تا دقیقا مانند روز اول شیک و زیبا به نظر برسد. راه‌های ارتباطی با صنایع چوب و مبلمان روزبه به شرح زیر است:

آدرس: پونک، خیابان اقبال پور، بین کوهسار ۱۳ و ۱۴

شماره تماس‌ها: ۰۲۱۴۴۸۶۷۱۰۶ و ۰۹۱۲۲۳۸۰۳۲۸

نظر شما