شناسهٔ خبر: 157585 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت سریع تر کلیات بودجه سال 99 را به هیات رئیسه مجلس ارسال کند

اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس از دولت خواست سریع تر کلیات بودجه سال 99 به هیات رئیسه مجلس ارسال کند.

به گزارش «نماینده»،  اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی،‌ درباره تقدیم کلیات بودجه 99 از سوی رئیس جمهور به بخش های مختلف دولت گفت: با توجه به تغییر ساختار بودجه  دولت موظف است که این کار را انجام دهد.

وی افزود: وقتی بودجه سال 98 به مجلس تقدیم شد از همان زمان این بودجه به دولت برگشت داده شد تا اصلاحاتی انجام شود و قرار شد بودجه دو سالانه مربوط به سال‌های 98 و 99 تقدیم شود؛ ضمن اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و بعد از رفع ایرادات بودجه‌ای سال 99، به صورت قطعی بودجه در سال‌های آینده براساس همان چارچوب و ساختار به مجلس ارائه شود. 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: حذف تدریجی وابستگی بودجه به منابع نفتی، اصلاح نحوه وصول مالیات، حذف مالیات غیرضرور یا به عبارتی اصلاح معافیت‌های غیرضرور، مقابله با فرارهای مالیاتی و همچنین واگذاری شرکت‌های دولتی بخشی از اقداماتی است که باید درخصوص بودجه دیده شده و مخارج و منابع بودجه در آن بخوبی مشخص باشد.

وی افزود: مطالبات انباشته سنواتی بر اساس بودجه هم در بودجه سال آینده نباید وجود داشته باشد و در حقیقت بودجه سال 99 باید به صورت تخصیص یافته صددرصدی دیده شود. 

عباسی گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که وقتی بودجه بسته می‌شود مطالباتی ایجاد شده و فقط 30 تا 40 درصد منابع تخصیص پیدا می‌کند. 

وی گفت: بودجه سال 99 قرار است با ساختار و چارچوب جدید ارسال شود. 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: دولت و مجلس مقرر کردند که در شهریور ماه کلیات بودجه سال آینده اعلام شود که شاهد آن بودیم که در روز یکشنبه کلیات این بودجه از سوی رئیس جمهور به بخش های مختلف دولت تقدیم شد. 

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال 99 باید کلیه مسائل مربوط به هزینه‌های جاری، تملک‌ها و منابع و درآمدها کاملا شفاف و روشن باشد. 

عباسی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه کلیات بودجه از سوی دولت به مجلس ارسال شد آقای لاریجانی این فرمت جدید را در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس قرار می‌دهند و این کمیسیون می‌تواند موارد مدنظرش را پیشنهاد دهد. 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: طبق روال همیشگی باید جزئیات بودجه سالیانه در آذر ماه تقدیم مجلس شود. 

برچسب‌ها:

نظر شما