شناسهٔ خبر: 157583 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شرکت‌های نفت جی و پاسارگاد پشت پرده عدم توزیع قیر رایگان/ دستگاه قضا ورود کند

خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه پشت پرده عدم توزیع قیر رایگان در سال جاری دو شرکت نفت جی و پاسارگاد قرار دارند، گفت: این دو شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی وزارت نفت قرار داشته و عملا با اقداماتی کل بازار قیر را بر هم زده اند.

به گزارش «نماینده»،  حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عدم توزیع قیر رایگان توسط وزارت نفت، گفت: متأسفانه به دلیل عملکرد نامطلوب وزارت نفت، دستگاه های اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی نتوانستند که قیر مورد نیاز پروژه های عمرانی را تأمین کنند.

قیر رایگان بعد از 6 ماه توزیع نشد؛ فرصت طلایی پروژه های عمرانی از دست رفت

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اقدامات وزارت نفت در عدم توزیع قیر مورد نیاز، پروژه های عمرانی عملا فرصت طلایی را برای اجرای برنامه های عملیاتی از دست داده اند، زیرا با آغاز فصل زمستان دیگر امکان اجرای پروژه ها مقدور نیست.

شرکت‌های نفت جی و پاسارگاد پشت پرده عدم توزیع قیر رایگان

وی با بیان اینکه پشت پرده عدم توزیع قیر رایگان در سال جاری دو شرکت نفت جی و پاسارگاد قرار دارند، افزود: این دو شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی وزارت نفت قرار داشته و عملا با اقداماتی کل بازار قیر را بر هم زده اند.

افزایش 4 برابری قیمت قیر با اقدامات مخرب دو شرکت جی و پاسارگاد

خسته بند تصریح کرد: با اقدامات مخرب دو شرکت جی و پاسارگاد در ماه های گذشته، قیمت محصول قیر حدود 4 برابر افزایش پیدا کرده است، از این رو متأسفانه به هر میزانی که مجلس اعتبار برای تأمین قیر رایگان در بودجه می گذارد، این دو شرکت قیمت این محصول را عمدا در بازار بالا می برند تا به سود بیشتر دست یابند.

ورود دستگاه قضا به پرونده عملکرد شرکت های جی و پاسارگاد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من گزارش عملکرد شرکت های جی و پاسارگاد در بحث توزیع قیر رایگان بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس باید به قوه قضائیه ارسال شود تا دستگاه قضا بر اساس مستندات با متخلفان برخورد جدی کند.

برچسب‌ها:

نظر شما