شناسهٔ خبر: 157576 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیأت‌رئیسه مجلس بکوشد نمایندگان هرچه سریع‌تر اموال خود را در سامانه ثبت کنند

علیرضا سلیمی2 نماینده محلات در مجلس عملیاتی شدن اعلام دارایی مسؤولان را موجب جلوگیری از رانت‌های اقتصادی و اطلاعاتی خواند و گفت: هیأت‌رئیسه مجلس بکوشد نمایندگان هرچه سریع‌تر اموال خود را در سامانه ثبت کنند.

به گزارش «نماینده»،  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، درباره سامانه اعلام شفاف اموال و دارایی مدیران و مسئولان گفت:راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولین کار فوق‌العاده ارزشمندی است و باید تمام مسئولان و اعضای خانواده‌شان پیش از پذیرش مسئولیت تمام اموال و دارایی خود را اعلام کرده و پس از پایان مسئولیت هم مجددا این کار را انجام دهند تا افزایش غیرقانونی این دارایی‌ها مشخص شود.

وی افزود: ثبت اموال و دارایی مدیران و مسئولان از رانت اطلاعاتی و اقتصادی جلوگیری می‌کند ضمن اینکه مسئولی که یک شبه به آلاف و الوفی برسد قطعا با اقدام اخیر قوه قضائیه متضرر خواهد شد. 

نماینده مردم محلات در مجلس گفت:‌مدیران دنیا طلب و دنیا دوستان و مسئولان غرق شده در دنیا با عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی قطعا ضرر دیده و اگر به دنبال تخلف باشند باید از کار دولتی خارج شوند.

سلیمی گفت: اعلام اموال و دارایی مدیران منجر به افزایش اعتماد عمومی شده و مقابل اختلاس‌ها ایستادگی می‌کند.

وی گفت: جامعه نمی‌پذیرد که یک مدیر به یک باره منزل چند ده میلیاردی خریداری کند چرا که قبل از پذیرش پست مدیریتی‌اش مال و دارایی خاصی نداشته باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس  خاطرنشان کرد: قانون از کجا آورده‌ای با استفاده از ظرفیت سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان به راحتی قابل تحقق است.

سلیمی  گفت:‌ باید کاری کرد که همه مسئولان در تمام رده‌های مدیریتی را مجبور به اعلام اموال و دارایی‌شان کنیم. چرا که نتایج خوبی را در برخواهد داشت.

وی افزود:‌ من داوطلبانه حاضرم که اموال و دارایی خود را در سامانه قوه قضائیه اعلام کنم. این در حالی است که پیش از این با ارسال نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس از آنها خواسته‌ایم اقداماتی از سوی هیأت رئیسه برنامه‌ریزی شود که همه نمایندگان بتوانند سریع‌تر اموال خود را در این سامانه ثبت کنند.

نظر شما