شناسهٔ خبر: 157556 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سالیانه ۹۰۰ هزار میلیارد یارانه پنهان پرداخت می شود

حسن نژاد/1 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سالیانه حدود ۹۰۰هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می شود، که برای هر ایرانی حدود ۱۰ میلیون تومان یارانه پنهان وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سالیانه حدود  900هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می شود، گفت: یعنی برای هر ایرانی حدود 10 میلیون تومان یارانه پنهان وجود دارد که باید این رقم حذف شود.

وی با بیان اینکه در قانون هدفمندسازی یارانه ها بحث بر این بود که یارانه های پنهان حذف شود، ادامه داد: در حال حاضر به تمامی افراد جامعه 45 هزار تومان یارانه پرداخت می شود این در حالی است زمانی که قیمت های حامل های انرژی از جمله آب ، برق ، بنزین و غیره افزایش می یابد  افراد فقیر چیزی عایدشان نمی شود  و افراد ثروتمند چندین برابر 45 هزار تومان سوبسید در یافت میکنند .

نماینده مرند در مجلس با تاکید براینکه تخصیص یارانه پنهان چه به صورت دلار 4200 تومانی و چه به صورت یارانه بنزین، برق و غیره ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده است، اضافه کرد: معتقدم همین امروز باید تخصیص یارانه پنهان به تمام بخش‌ها از سوی دولت قطع شود. اگر به هیچ یک از اقشار جامعه سوبسیدی پرداخت نشود افراد پر درآمد جامعه نیز حق دریافت یارانه را دارند و نباید یارانه آنها حذف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:  به دلیل پرداخت هزاران میلیارد تومان یارانه پنهان از جیب دولت، فشارهای تورمی به گروه‌های کم‌درآمد جامعه بیشتر از گروه‌های پردرآمد جامعه است، بنابراین منظور از حذف یارانه پر درآمدها حذف 45 هزار تومان نیست بلکه سوبسیدی که به اقشار پر درآمد اختصاص داده می شود، است.

نظر شما