شناسهٔ خبر: 157544 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس اختیارات کافی برای حذف یارانه پردرآمدها به دولت داده است

فرهنگی نماینده تبریز در مجلس گفت: نمایندگان مجلس به دولت این اختیار را داده‌اند که یارانه نقدی پردرآمدها را حذف کند و این امر لازم الاجراست.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر حذف یارانه افراد پر درآمد،گفت: طبق قانون بودجه سال 98 و برنامه ششم توسعه، نمایندگان مجلس به دولت این اختیار را داده‌اند که یارانه نقدی پردرآمدها را حذف کند و این امر لازم الاجراست؛ اما با روش و مکانیزم اجرایی که دولت در پیش گرفته موافق نیستم.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که دولت به طور دقیق یارانه چه تعداد از پردرآمدها را حذف خواهد کرد و وزارت تعاون آمار دقیقی از تعداد افرادی که در دهک‌های بالا و پردرآمدی بوده‌اند و یارانه‌شان را حذف می کند، ارائه نداده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه دولت می‌تواند با ابزارهای گوناگونی که مجلس در اختیار او قرار داده، نسبت به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اقدام کند، تصریح کرد: پیدا کردن افراد نیازمند واقعی برای اعطای یارانه دشوار نیست و دولت می‌تواند از بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و سایر بخش‌هایی که با نیازمندان در ارتباط هستند، کمک بگیرد.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر دولت با توجه به اینکه سامانه حقوق و دستمزد، فعالیت مالی برخی بنگاه‌ها و دارندگان کسب و کار و جایگاه‌های مدیریتی که برای برخی تعریف شده است را در اختیار دارد به نظر نمی رسد شناسایی افراد پر درآمد کار مشکلی باشد. اما چرا دولت در حذف یارانه ثروتمندان تعلل می کند، مشخص نیست.

فرهنگی گفت: متاسفانه زمانی که  از مسئولان درباره میزان دقیق حذف یارانه پردرآمدها سؤال می‌شود، به پاسخ‌های کلی اکتفا می‌کنند و حتی بعضاً آمارهای کلی از سوی آنها  ارائه می‌شود و به طور شفاف مشخص نیست که چه میزان از یارانه پردرآمدها حذف خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم تاکید کرد: قطعا اگر مکانیزم دقیق برای حذف یارانه ثروتمندان وجود ندارد، دولت اجازه قطع یارانه افراد را ندارد و اگر روش و مکانیزم این مسئله ایجاد شده، دولت می تواند نسبت به قطع یارانه افراد مشمول در قانون اقدام کند.

برچسب‌ها:

نظر شما