شناسهٔ خبر: 157540 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت آموزش و پرورش با استاد هتاک دانشگاه فرهنگیان برخورد کند

محمدمهدی زاهدی/2 رئیس کمیسیون آموزش مجلس از وزارت آموزش و پرورش خواست با استاد هتاک دانشگاه فرهنگیان که به اهل بیت و عزاداران سید الشهدا جسارت کرده بود، برخورد قاطع کند.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره توهین یکی از اساتید دانشگاه به ساحت مقدس سیدالشهدا و عزاداری برای اهل بیت گفت: اخیرا متوجه شدم یکی از مسئولان دانشگاه فرهنگیان در باره عزاداری‌هایی که در ماه محرم صورت گرفته اظهارنظری کرده و گفته این کار بازگشت به دوران تشیع صفوی است و حتی به این اقدام مذهبی جسارت کرده و آن را از نشانه‌های حکومت غیر خردورز معرفی کرده است. 

وی از وزارت آموزش و پرورش خواست برخورد قاطع و لازم را در این باره با این عضو دانشگاه فرهنگیان داشته باشد. 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: من از این خانم عضو دانشگاه فرهنگیان سؤال می‌کنم که شهید حججی‌ها در کجا تربیت یافته‌اند؟ در همین مکتب امام حسین (ع). 

زاهدی گفت:‌ شهدای هسته‌ای در کجا پرورش یافتند و تربیت شدند؟ در همین حکومت مذهبی فعلی عاشق اهل بیت و عزادار سیدالشهدا. این افراد در انقلاب اسلامی و در مکتب حسینی و در هیأت‌های مذهبی رشد کرده و به این بالندگی رسیده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این عاشوراست که توانسته انقلاب اسلامی را پیروز کند و تداوم بخش این انقلاب هم عاشوراست. 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس  گفت: از یک مسئول تعجب می‌کنم که این همه از نظر فهم سیاسی، اجتماعی و دینی عقب افتاده باشد و متوجه این حرکت بالنده و توفنده‌ای که از عزاداری امام حسین شکل گرفته، نشده باشد. 

زاهدی گفت:‌در منطقه ما و در کشور عراق علاقه مردم این کشور به اهل بیت باعث شد جریان حشد الشعبی و گروه‌های مقاومت شکل گرفته تا بتوانند مبارزه جدی با گروهک تروریستی داعش داشته باشند.

وی  گفت: همین هیأت‌های عاشورایی باعث شدند تا جریان حزب‌الله در لبنان قدرت بگیرد تا رژیم صهیونیستی را در جنگ‌های به راه افتاده شکست دهند و همین باورهای عاشورایی بودند که یمنی‌ها را به پای کار آورد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: چگونه است که برخی به دنبال برخورد با جریان انقلابی و عاشورایی هستند. 

زاهدی در پایان اظهار امیدواری کرد که این استاد خانم عضو دانشگاه فرهنگیان از ملت ایران و شیعیان و دوستداران اهل بیت معذرت خواهی کند در غیر این صورت انتظار برخورد قاطع از وزارت آموزش و پرورش را با این فرد داریم.

نظر شما