شناسهٔ خبر: 157536 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احتمال قصور شهرداری تهران در حذف کلمه شهید از معابر

اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حذف عنوان شهید از تابلوی برخی معابر پایتخت گفت: این احتمال وجود دارد که در برخی بخش‌های اجرایی کوتاهی صورت گرفته باشد و ما حتما برخورد می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»  ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری درباره حذف نام شهید از برخی معابر تهران، اظهار داشت: اخیرا شبهاتی در این زمینه مطرح شده است و در شورای شهر به پیشنهاد کمیسیون نظارت و حقوقی و حکم رئیس شورا کمیته ویژه‌ای تشکیل شد و قرار بر این بود که طی یک ماه کمیته نتایج را بررسی و ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه بنده مسئولیت این کمیته را بر عهده دارم گفت:‌در کمیسیون نظارت و حقوقی اعضای دیگر کمیته ویژه آقای نظری، سالاری، ‌خلیل‌آبادی و خانم صدراعظم نوری هستند.

سخنگوی شورای شهر تهران هدف از تشکیل کمیته را حقیقت‌یابی از این موضوع برشمرد و گفت:‌با توجه به حساسیت‌های مطرح شده فارغ از فضای تند و ملتهب شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها از منظر نظارتی گزارشی در این زمینه ارائه خواهد شد و مشخص می‌شود این مشکل مربط به چه زمانی بوده دو ماه یا دو سال قبل!؟

وی تأکید کرد: قطعا اگر قصور یا خطایی در این زمینه باشد نمی‌توان نسبت به آن تسامح داشت و حتما باید برخورد کرد که موضع شورای شهر و شهرداری در این زمینه روشن است.

اعطا تأکید کرد: حذف نام شهدا باید از دو منظر تفکیک شود یکی اینکه مردم نسبت به اسم قهرمانان ملی حساسیت دارند و اینکه به این موضوع حساسیت عمومی نشان داده شود کاملا قابل احترام است.

وی بیان داشت: موضع دیگر این بوده که برخی مشکل را دستاویز رقابت‌های سیاسی می‌کنند که این بخش اشکال دارد و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم و به رسمیت بشناسیم چرا که شورا و شهرداری نسبت به حذف نام شهدا بی‌تفاوت نیستند.

وی گفت:‌عملکرد کمیسیون نامگذاری کاملا مشخص است و ۸ سال دوره دفاع مقدس همیشه محور انسجام و وحدت ملی بوده است و نباید این موضوع دستاویز سیاسی برای تفرقه مردم شود.

وی به پیام مقام معظم رهبری که سوم مهر در زمینه نام شهدا بر معابر منتشر شده است، ‌اشاره کرد و گفت: این نکته بسیار مهم است و  خط و مشی شورا نیز همین بوده همچنین این پیام رهبر انقلاب فصل‌الخطاب محسوب می‌شود و شورا آن را دنبال خواهد کرد. همه نیروهای سیاسی و اجتماعی نیز طبیعتا با این پیام مسیر باید برایشان فارغ از هر گونه گرایش سیاسی مشخص باشد.

اعطا خاطرنشان کرد: کمیته ویژه بررسی حذف نام شهید از برخی از معابر مسئولیت حقیقت‌یابی داشته و اقدامات پژوهشی و تحقیقی در مورد موضوعی که ابهام دارد انجام می‌دهیم که گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف شهرداری جمع‌آوری شده و در حال تطبیق است که ما ابهامات آن را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: پیمانکاران نیز در این زمینه وضعیت‌شان مشخص می‌شود و قراردادهایی که منجر به این مسئله شده باشد را تیم‌های کارشناسی بررسی می‌کنند و در نهایت گزارشی برای اقناع افکار عمومی منتشر خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: این احتمال است که لایه‌های اجرایی شهرداری و نه لایه‌های سطح مدیریتی میانی و ارشد بعضا با استدلال‌هایی قصور کرده باشند و این مسئله ممکن است مربوط به ۵ سال پیش یا ۵ ماه قبل باشد که کمیته ویژه این موضوع را بررسی و گزارش دقیقی قبل از مهلت یک ماهه تقدیم شورای شهر می‌کند.

ادامه دارد...

نظر شما