شناسهٔ خبر: 157525 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرلشکر صفوی: آمریکایی ها معنی قدرت نفوذ ایران را به خوبی می دانند

رحیم صفوی/2 دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه قدرت ما از ایران فراتر رفته و تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده ایم، گفت: آمریکایی‌ها معنی قدرت نفوذ ایران را بخوبی می دانند و فشارهایی که به ایران وارد می کنند در نتیجه عصبانیت آنها از قدرت نفوذ ایران است.

به گزارش «نماینده»، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسمی که به عنوان هفته دفاع مقدس و به همت عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح در محل این ستاد برگزار شد، در جمع کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح  با اشاره به فرصت های هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است برای بازتولید  فضیلت ها، رشادت ها و مدیریت و ارزش‌های بر آمده از فداکاری های جوانان برومند ایران اسلامی در سالهای دفاع مقدس و فداکاری‌های بزرگ ارتش و سپاه و بسیج و عزیزان جهاد سازندگی و بازتولید این حماسه بزرگ هم اکنون می تواند در پیکره جامعه ما و فضای جنگ اقتصادی، تولید اقتدار ملی و پیروزی کند.

وی افزود: اگر ملت ما و مسئولان بتوانند هم اکنون از تجربه ها و و آموزه های دفاع مقدس خوب بهره مندی کنند، بویژه از عوامل پیروزی آفرین و اقتدار آفرین و عواملی که ما را در آن برهه حساس از مشکلات عبور داد، می توانند از تنگنای محاصره و تحریم اقتصادی و جنگ عملیات روانی عبور کنند.

سرلشکر صفوی با اثرگذاری دو رخداد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در طول تاریخ، گفت: برخی از رخدادها و حوادث جامعه انسانی از یک نقطه شروع می‌شود ولی در آن نقطه باقی نمی ماند و بازتاب‌ها و تاثیر و اثر گذاری‌هایش از نقطه آغاز به مناطق پیرامونی گسترش پیدا می‌کند. آنچه امروز در منطقه می‌گذرد تحت تاثیر  دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام(ره) که توام با شجاعت و برومندی جوانان ایران و هماهنگی بین نیروهای مسلح  بود و همچنین رهبری مقام معظم رهبری قرار دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: حقیقتاً شکل گیری نهضت مقاومت یا نظریه مقاومت محصول بازتولید دفاع مقدس  است.

وی با اشاره به قدرت گیری جمهوری اسلامی ایران در بعد منطقه ای، افزود: قدرت ما از ایران فراتر رفته است و ما از یک قدرت ملی تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده ایم  و آمریکایی‌ها معنی قدرت نفوذ ایران را بخوبی می دانند و فشارهایی که به ایران وارد می کنند در نتیجه عصبانیت آنها از قدرت نفوذ ایران است. اگر اتفاقات یکی دو روزه در مجمع سازمان ملل را رصد کنیم، می توان دریافت که رفتار ایران در مقابل رفتار آمریکایی‌ها منطقی و توأم با صلابت است و ایران آنقدر قدرتمند شده که می‌تواند این فشارها را تحمل کند و از پس آن برآید و آمریکایی ها و صهیونیست‌ها و دست نشانده‌های آنها ضعیف شده اند و نشانه ضعف آمریکا را در عدم کنترل اوضاع در سوریه و ناتوانی آنها در ساقط کردن بشار اسد می توان یافت.

سرلشکر صفوی با اشاره به رفتار آمریکا در طول تاریخ  و رفتار دوگانه آنها، افزود: آمریکایی‌ها و سیاستمداران آن اهل خدعه و فریب هستند و رفتار آنها نشان می‌دهد که تمام قوانین و معاهدات بین المللی را به راحتی بر هم می زنند و به هیچ یک از حقوق انسانی و تعهدات از جمله حقوق بشر، محیط زیست و قوانین بین المللی احترام نمی گذارند و سیاست آمریکایی ها سیاست زور است و خواسته آنها این است که دیگران بایستی تابع آنها باشند.

نظر شما