شناسهٔ خبر: 157465 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مدیریت شهری آماده همکاری و حمایت از نهضت مدرسه سازی است

محسن هاشمی رئیس شورای شهر پایتخت با بیان اینکه تهران از محرومترین مناطق کشور در سرانه آموزشی است، گفت: مدیریت شهری آماده هرگونه همکاری و حمایت از پروژه‌های آموزشی جهت رساندن سرانه آموزشی در تهران است.

به گزارش «نماینده»  ، محسن هاشمی در مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور در مدرسه استثنایی شهید ساریخانی منطقه۵ گفت: برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی، در بین شما عزیزان تلاشجو، انگیزه و معنایی مضاعف دارد، چرا که شما علاوه بر تلاش در جهت علم آموزی و کسب دانش همانند سایر دانش آموزان، در جهت کسب سلامتی و ارتقا توان جسمی نیز باید بکوشید و این نشان از اراده، تلاش و ارزش فعالیت شما دارد که طبیعتا باید از خانواده های شما عزیزان نیز به دلیل همراهی وحمایت باید قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بخش آموزش و پرورش در جامعه ما دچار یک مظلومیت تاریخی است، افزود: برخلاف جوامع توسعه یافته که آموزش، تعلیم و تربیت و پرورش نسل آینده را جزو هزینه های دولت فرض می کنند در حالیکه این بخش به نوعی مهمترین سرمایه گذاری ملی برای آینده کشور است و نباید آموزش و پرورش را بار و هزینه کشور دانست بلکه باید به آن به چشم فرصت و مهمترین منشا ساخت فردایی بهتر برای ایران نگریست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: البته حرکت های مثبتی در حوزه رفع محرومیت بخش آموزش کشور بخصوص در حوزه زیرساخت ها از ابتدای انقلاب، بخصوص در دوره سازندگی آغاز شد و نهضت مدرسه سازی در جهت تحقق سرانه استاندارد آموزشی برای دانش آموزان را آغاز کرد که جا دارد در اینجا یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی که رکورد مدرسه سازی را در کشور رقم زدند و در هشت سال سازندگی، فقدان مدارس در بخش زیادی از مناطق محروم که در رژیم سابق و دوران دفاع مقدس ایجاد شده بود را برطرف کردند.

هاشمی با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر با وجود آنکه سونامی رشد جمعیتی دهه شصت را عملا پشت سرگذاشته ایم و رشد جمعیت دانش آموزی با روند ملایمی صورت می گیرد، یادآور شد: رونق سابق را در مدرسه سازی شاهد نیستیم و برخلاف تبلیغات و تصورات، هم اکنون تهران از محرومترین مناطق کشور در سرانه آموزشی است که جا دارد شاهد یک نهضت مدرسه سازی دیگر از سوی دولت وخیرین باشیم و مدیریت شهری آماده هرگونه همکاری و حمایت از پروژه های آموزشی جهت رساندن سرانه آموزشی در تهران است.

وی سرانه آموزشی استاندارد در شهر را حدود سه متر مربع عنوان کرد و افزود: ما با این رقم در بسیاری از مناطق فاصله داریم و یکی از راهبردهای شورای پنجم استفاده از اراضی ذخیره و تغییر کاربری اراضی بلا استفاده به آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ایمنی است که عدالت در زیست شهری برقرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: لازم است از فعالان حوزه تعلیم وتربیت بخصوص معلمان عزیز قدردانی کنیم گرچه این قشر فرهیخته و زحمتکش در شرایط دشوار اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که مسئولان اجرایی در عمل بتوانند وعده های خود را در جهت جبران زحمات و رفع محرومیت ها هم در حوزه آموزش و هم در حل مسائل فرهنگیان عملی کنند.

نظر شما