شناسهٔ خبر: 157460 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حفظ ارزش پول ملی، کنترل تورم و هدایت پول‌های شناور به سمت بورس نیاز امروز کشور است

قاضی پور نماینده مردم ارومیه گفت: نیاز امروز کشور حفظ ارزش پول ملی، کنترل تورم و هدایت پول‌های شناور به سوی بورس است نه آنکه با حذف چهار صفر از پول ملی ارزش آن را از بین ببریم.

به گزارش «نماینده» نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس، ضمن ابراز مخالفت با حذف چهار صفر از پول ملی کشورمان گفت: حذف چهار صفر پاک کردن صورت مسئله است، ما به هیچ عنوان در شرایط کنونی اقتصاد به این موضوع نیاز نداریم.

او تصریح کرد: نیاز امروز کشور حفظ ارزش پول ملی، کنترل تورم و هدایت پول‌های شناور به سوی بورس است نه آنکه با حذف چهار صفر از پول ملی با دست خودمان ارزش آن را از بین ببریم لذا صد در صد با این اقدام دولت مخالف هستم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: تجربه نشان داده کشورهایی که صفرهای پول ملی خود را حذف کرده‌اند هیچ موفقیتی کسب نکرده‌اند، برخی کشورها ۸ و برخی دیگر تا ۲۲ صفر پول خود را هم حذف کرده‌اند، اما در بهبود اوضاع اقتصادیشان موثر نبوده است.

قاضی‌پور با بیان اینکه تصمیم دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی در حقیقت دوستی خاله خرس در حق اقتصاد کشور است، بیان کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس با گرایش‌های مختلف سیاسی مخالف این موضوع هستند و معتقدم در صورت بررسی لایحه حذف چهار صفر در صحن علنی تصویب نخواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: حذف چهار صفر ضربه‌ای برای جامعه خواهد بود و افت ارزش پول ملی روحیه مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد به ویژه افرادی که حقوق‌های نازلی دریافت می‌کنند.

نظر شما