شناسهٔ خبر: 157453 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

انواع روش‌های زیباسازی و مقاوم‌سازی نمای ساختمان

ساختمان

مطمعناً برای شما هم پیش آمده است که از کنار برخی ساختمان‌های نوساز می‌گذرید و زیبایی که در ظاهر آن‌ها وجود دارد شما را مجذوب خودش می‌کند اما پس از گذشت چندین سال وقتی دوباره از کنار همان ساختمان‌ها می‌گذرید و دوباره به نمای آن‌ها نگاهی می‌اندازید می‌بینید که چه‌قدر فرسوده و زشت به نظر می‌رسند و اصلا به زیبایی روزهای اولاشان نیستند. حتی شاید نمای ساختمانی که شما در آن زندگی‌ می‌کنید نیز کمی کثیف به نظر برسد و ظاهر زیبایی نداشته باشد. درواقع عوامل متعددی وجود دارد که موجب می‌شود نمای ساختمان‌های نوساز پس از گذشت چندین سال ظاهر زیبای خود را از دست بدهند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها کثیف شدن رنگ نمای ساختمان در اثر آلودگی هوا و افتادن برخی از سنگ‌های ساختمان‌هایی که نمای آن‌ها از سنگ است، می‌باشد اما چاره چیست؟ شما می‌توانید از روش‌های مختلفی شامل: رنگ‌آمیزی نمای ساختمان و نورپردازی نمای ساختمان جهت زیباسازی مجدد نمای ساختمان خود استفاده کنید و درصورتی که نمای ساختمان شما از سنگ است و در برخی از جاهای آن، سنگ‌ نما دچار ریزش شده است می‌توانید ابتدا آن را ترمیم کرده سپس از پیچ و رولپلاک برای مقاوم‌سازی آن استفاده کنید.

بنابراین انواع روش‌های زیباسازی و مقاوم‌سازی نمای ساختمان شامل سه روش: رنگ‌آمیزی نمای ساختمان، نورپردازی نمای ساختمان و پیچ رولپلاک نمای ساختمان می‌شود که می‌توانید انجام هر یک از این پروسه‌های زیباسازی و مقاوم‌سازی نمای ساختمان را به تیم متخصص و قدرتمند الو ارتفاع بسپارید. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را بیشتر با روش‌های زیباسازی و مقاوم‌سازی نمای ساختمان آشنا کنیم.

رنگ‌آمیزی نمای ساختمان

همانطور که اشاره کردیم رنگ‌آمیزی نمای ساختمان یکی از راه‌های زیباسازی نمای ساختمان است که تاثیر چشم‌گیری در ظاهر ساختمان و شیک‌تر شدن آن ایفا خواهد کرد. در ادامه شما را با مراحل رنگ‌آمیزی نمای ساختمان آشنا خواهیم کرد.

شستشوی نمای ساختمان

اولین کاری که کارشناسان رنگ‌آمیزی نمای ساختمان انجام می‌دهند این است که به خوبی و با دقت نمای ساختمان را از بالا به پایین می‌شویند به گونه‌ای که هر نوع گرد و غبار و کثیفی که بر روی نمای ساختمان وجود دارد به طور کامل پاک شود. سپس مدت زمانی منتظر می‌مانند تا نمای ساختمان کاملا خشک شود.

·         سمباده‌زنی و بتونه‌کاری پنجره‌ها

درصورتی که پنجره‌های روی نمای ساختمان به رنگ‌آمیزی نیاز داشته باشند ابتدا باید سمباده زده شوند و سپس بتونه‌کاری شوند و درنهایت نیز بر روی آن‌ها ضد زنگ زده شود تا برای رنگ‌آمیزی آماده باشند.

·         پرکردن شکاف‌ها و ترک‌های نمای ساختمان

برخی از ساختمان‌ها به قدری قدیمی و فرسوده هستند که ترک‌هایی بر روی نمای آن‌ها ایجاد می‌شود به خصوص ساختمان‌هایی که دارای نمای سیمانی هستند از این‌رو ابتدا باید شکاف‌های به وجود آمده بر روی نمای ساختمان به طور کامل پر شود سپس پروسه رنگ‌آمیزی نمای ساختمان آغاز گردد. معمولا برای پر کردن شکاف‌ها و ترک‌های به وجود آمده در نمای ساختمان از بتونه یا یکسری چسب‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

·         اجرای پرایمر

درواقع مرحله اجرای پرایمر آخرین مرحله‌ای است که قبل از رنگ‌آمیزی نمای ساختمان به عنوان زیر کار اجرا می‌شود. نکته حائز اهمیتی که در زمینه اجرای پرایمر وجود دارد این است که برای هر رنگی باید یک نوع پرایمر منحصربه‌فرد تولید گردد.

·         رنگ‌آمیزی

آخرین مرحله پس از آماده شدن تمامی زیرساخت‌ها لازم، رنگ‌آمیزی نمای ساختمان است که با استفاده از قلتک، قلمو، پمپ باد یا ایرلس اجرا می‌شود.

نورپردازی نمای ساختمان

یکی دیگر از راه‌های زیباسازی نمای ساختمان، نورپردازی ساختمان است که جلوه خاصی به نمای ساختمان می‌بخشد البته نورپردازی ساختمان دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

·         نورپردازی یکدست

در این نوع از نورپردازی ساختمان، ابزارهای نورپردازی در گوشه یا تنها در یک نقطه از نمای ساختمان قرار داده می‌شوند تا بتوانند نمای ساختمان را به صورت گسترده و کاملا یکدست نمایش دهند.

·         نورپردازی از داخل و خارج

یکی از بهترین و زیباترین نوع نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی از داخل و خارج است به گونه‌ای که از پنجره‌ها و سایر عناصری که بر روی نمای ساختمان قرار گرفته است جهت نورپردازی نمای ساختمان استفاده می‌کنند برای مثال در لبه‌های خطوط پنجره‌ها از فیبرهای نوری و همچنین لامپ‌های نئونی استفاده می‌کنند تا حجم به سزایی به ظاهر ساختمان داده شود.

·         نورپردازی خشن

نورپردازی خشن نمای ساختمان به گونه‌ای است که تنها عناصر ویژه‌ای که در نمای ساختمان قرار دارند در نظر مخاطبان بولد می‌شوند درواقع ابزارهای نورپردازی در این روش بر روی قسمتی از یک سازه که به دلیل جلوه‌ای خاص‌تر باید دیده شود نصب می‌شوند.

پیچ رولپلاک نمای ساختمان

همانطور که اشاره کردیم برخی از ساختمان‌ها که از سنگ برای نمای آن‌ها استفاده شده ممکن است پس از گذشت چندین سال به دلیل افتادن برخی از سنگ‌ها ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. البته افتادن سنگ نمای ساختمان به جزو اینکه باعث زشت شدن ظاهر زیبای ساختمان می‌شود، خطرات جانبی به دنبال دارد بنابراین باید مسئله مقاوم‌سازی سنگ نمای ساختمان را جدی گرفت. پروسه مقاوم‌سازی سنگ نمای ساختمان از طریق پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما صورت می‌گیرد که مراحل آن به شرح زیر است:

  • تهیه سنگ‌های افتاده
  • اندازه‌گیری و برشکاری سنگ‌ها
  • سوراخ‌کاری سنگ‌ها
  • شست‌وشو و تمیزکردن محل قرارگیری سنگ‌ها
  • چسب‌زدن و کارگذاری سنگ‌ها
  • پیچ و رولپلاک کردن سنگ‌ها
  • پوشاندن محل پیچ و رولپلاک بر روی سنگ‌ها
  • استفاده از چسب‌های ضد زلزله
  • بندکشی

اگر شما نیز به فکر زیباسازی و مقاوم‌سازی نمای ساختمان خود هستید به شما پیشنهاد میکنیم که رنگ‌آمیزی نمای ساختمان، نورپردازی و پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما را به کارشناسان و تکنسین‌های مجرب و متخصص شرکت الو ارتفاع بسپارید. شرکت الو ارتفاع سابقه و فعالیت طولانی‌مدتی در زمینه انجام پروژه‌های متعدد جهت زیباسازی و مقاوم‌سازی نمای ساختمان در کلان‌شهر تهران و سایر شهرها دارد از این‌رو با کارشناس خبره خود می‌تواند رنگ‌آمیزی یا نورپردازی نمای ساختمان و حتی پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کند. شماره تلفن‌ها و آدرس این مجموعه به شرح زیر است:

  • شماره‌های تماس: 22640237-021و 02188998340
  • آدرس: قلهک - خیابان دولت - کوچه شهید نعمتی - بن بست فریدون مشیری - پلاک ۲۴

نظر شما