شناسهٔ خبر: 157448 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تمام ظرفیت‌ها قانونی مجلس را برای ارتقای جایگاه معلمان به‌کار خواهیم بست

صحن مجلس فراکسیون فرهنگیان مجلس طی بیانیه‌ای تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونگذاری در مجلس با هم افزایی و همراهی دولت در جهت ارتقای مرجعیت و جایگاه معلمان در جامعه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»، فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیانیه‌ای صادر کرده است که متن آن را در ادمه می‌خوانید.

«مهر، فصل میزبانی گلهای شور و نشاط بر لبهای کودکان و نوجوانان این سرزمین است؛فصل مقدس «اقراء»، خواندن، دیدن، شنیدن، دل دادن و دل ورزی و دست ورزی تا رسیدن به آگاهی و اندیشه ورزی و بصیرت است.

فصل  خواندن آیه های مهر؛ فصل امانتداران تفکر وآگاهی ومعرفت، هنگامه تورق صحیفه های نور تا رسیدن به دروازه های حیات طیبه است.

فصل فرهنگ است، فصل زیبای درخشش نام معلم، معلمانی که سرود دانایی و توانایی و اندیشه را حرف به حرف، واژه به واژه، سطر به سطر با کودکان و نوجوانان این سرزمین زمزمه می کنند وعلم را با تفکر وپژوهش پیوند می دهند و شهد شیرین توانستن را به کام آینده سازان کشور می ریزند و با تمام توان تا فتح قله های بلند ایمان وعزت وافتخار و آگاهی واندیشه با کودکان ونوجوانان قدم به قدم پیش می روند.

فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت و فصل تحول های حیات بخش و تفکر آفرین و اندیشه ورزی و مهارت آموزی؛ ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به فرهنگیان ودانش آموزان، با ایمان واعتقاد براین که سندتحول بنیادین در آموزش وپرورش تنها نسخه شفابخش است، و تعلیم وتربیت به عنوان کانون تحول آفرین باید با جامعه در تمام ابعاد پیوند مشارکت جویانه داشته باشد و به اولویت و گفتمان غالب جامعه به ویژه برای سیاستگذاران و برنامه ریزان تبدیل شود؛ از تمام ظرفیت های قانونگذاری در مجلس با هم افزایی وهمراهی دولت در جهت  ارتقای مرجعیت وجایگاه معلمان در جامعه به عنوان مهم ترین عنصرتاثیر گذار در فرایند تعلیم وتربیت؛اجرای نظام رتبه بندی معلمان؛توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان قلب سند تحول؛ رصد ونظارت  بر اجرای عدالت آموزشی، استفاده می کند وپیگیر و امیدواریم،تا روزی آموزش وپرورش اساسی ترین اولویت دولتها شود.

از خداوند سبحان سلامت وموفقیت وعزت وعافیت را برای فرهنگیان و دانش آموزان جامعه و اقتدار وامنیت و سربلندی واعتلای  جمهور اسلامی ایران را در سایه تعلیم وتربیتی پویا وموثر وحیات بخش را مسالت داریم».

نظر شما