شناسهٔ خبر: 157444 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند مانع تناقض در اظهارنظر و عملکردها شود

کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند مانع تناقض در اظهار نظرها شود، گفت: با تصویب این طرح در مجلس، مواضع نمایندگان روشن شده و همگرایی خاصی بین اظهارنظرات نماینده در کمیسیون، مجلس و حوزه انتخابیه به وجود خواهد آمد.

به گزارش نماینده، علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: متأسفانه به آفتی دچار شده‌ایم که خیلی از اوقات در هنگام موضع‌گیری‌هایمان که در حوزه انتخابیه وجود دارد با موضع‌گیری‌هایی که در مجلس و کمیسیون گرفته می‌شود متفاوت‌هایی وجود دارد.

وی افزود:‌ مردم و مجلس به دلیل تناقض در موضع‌گیری‌های نمایندگان و تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل شده‌اند اما طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند معضلات را کم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با شفافیت آرای نمایندگان مواضع آنها یکسان و روشن شده و همگرایی خاصی بین اظهارنظرات نماینده در کمیسیون، مجلس و حوزه انتخابیه به وجود خواهد آمد.

وی اظهار داشت: متأسفانه در شرایط فعلی همگرایی خاصی در نظرات فراکسیونی و حزبی حاکم نیست، چراکه آرایی که افراد می‌دهند با تصمیمات جمعی فراکسیون‌ها در مجلس یکسان نیست و برهمین اساس ممکن است افراد از تصمیم‌گیری‌ یک فراکسیون تبعیت نکنند.

کریمی گفت: با شناختی که مردم از نمایندگان خود پیدا می‌کنند می‌توانند آرای وکیل خود را در مجلس مبنا قرار داده و در مورد عملکرد آن فرد و نوع موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش و آرای آینده تصمیم‌گیری کرده و به شناختی دقیق و مستند برسند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد در حوزه انتخابیه شعار و اظهارنظری می‌کنند که با عمل آن نماینده در کمیسیون و صحن متفاوت است و عملاً زیر حرف‌هایش می‌زند اما شفافیت آرای نمایندگان منجر به آن خواهد شد که مردم با شناختی دقیق و مستند به نمایندگان خود در قوه مقننه رأی بدهند.

نظر شما