شناسهٔ خبر: 157433 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تضعیف قدرت دفاعی برای جلب رضایت دشمنان خیانتی نابخشودنی است

پورمختار// رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌های آمریکا با تاکید بر اینکه تامین قدرت دفاعی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و هر کسی که این بحث را پیش بکشد عاقل نیست گفت: تضعیف قدرت دفاعی به جهت جلب رضایت بیگانگان و دشمنان، خیانتی نابخشودنی است.

به گزارش «نماینده» محمدعلی پورمختار رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌های آمریکا، درباره امر دفاع و لزوم حفظ قدرت دفاعی گفت: دفاع به معنای حفظ کشور و کیان ملت بزرگ ایران است. دفاع برای ما به معنی حفظ تاریخ و تمدن یک کشور بزرگ و هم‌چنین حفظ یک نظام مقدس اسلامی است. آحاد ملت و مسئولان جمهوری اسلامی برای حفاظت از کشور پای کار و در یک لشکر واحد هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در دفاع مقدس دیده شد که ملت ایران همگی برای محافظت از کشور و نظام حاضر شدند و همه ادیان متفاوت و از اقشار گوناگون کشور برای مقابله با تجاوزگری دشمنان در صفوف جبهه‌ها حاضر شدند و با هم وحدت داشتند. بنابراین مشخص است که دفاع در قالب جناح‌ها و گروه‌بندی‌های خاص قرار نمی‌گیرد.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: لازمه‌ی دفاع، داشتن قدرت است و قدرت بر پایه وحدت شکل می گیرد. این قدرت باید هم بازدارنده باشد که دشمن را از تجاوزگری منع کند و هم این‌که اگر دشمنی حمله و یا تجاوزی به کشور داشت با توانایی خوبی پاسخ متقابل به آن بدهد. الزامات همه‌ی این موارد داشتن حداکثر قدرت و به‌روزترین آن است.

وی افزود: قدرت نظامی باید در همه‌ی زمینه‌ها و در همه‌ی ادوات مورد نیاز، پیشرفته‌تر و به روز شود. کشور ما سه مرز دریایی، خاکی و هوائی دارد که به همین علت باید در هر سه زمینه قدرتمند باشیم و این قدرت را حفظ کنیم و ارتقا دهیم تا دشمنان بر این خاک چشم ندوزند.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید داشت: تامین قدرت دفاعی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و هر کسی که این بحث را پیش بکشد عاقل نیست. تضعیف قدرت دفاعی به جهت جلب رضایت بیگانگان و دشمنان خیانتی نابخشودنی است.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند که در زمینه‌ی دفاعی با ما گفت‌وگو داشته باشند تا این نعمت و قدرت و وحدت را از ما بگیرند. در حالی که همین آمریکایی‌ها هزاران کلاهک هسته‌ای دارند و هر روز تجهیزات خود را به روز می‌کنند و تولیدات و تحقیقات نظامی جدیدی دارند.

پورمختار در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای غربی که خود از قدرت نظامی‌شان دست نمی‌کشند حق ندارند در خصوص قدرت نظامی و دفاعی ما اظهار نظر داشته باشند و ما را مجبور به دست کشیدن از این قدرت کنند. ما باید این قدرت را حفظ کنیم و نسبت به امکانات نظامی دشمن، برای حفظ این کشور و نظام خود را مجهز کنیم و دفاع از کشور در برابر دشمنان را عاملی برای وحدت قرار دهیم.

نظر شما