شناسهٔ خبر: 157413 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

مقصر اصلی دروغ پراکنی درباره "دختر آبی" سایت منتسب به دو جریان قدرت است / کاسبان سیاسی در ماجرای "دختر آبی" درصدد گرفتن ماهی از آب گل آلود بودند

امیر ابراهیم رسولی رسولی گفت: سایتی که منصوب به دو جریان قدرت است در این دروغ پردازی وارد می شود و نقش ایفا می کند و در کنار آن برخی افراد هم که جایگاه دارند در این فضا دروغ می گویند و به راحتی به فاصله چند ساعت میخواهند اشتباهشان را اصلاح کنند در حالی که شاید دیگر مخاطب آن زمان نباشد که بشنود.

به گزارش «نماینده»  ، امیرابراهیم رسولی فعال رسانه ای در برنامه "انعکاس" رادیو گفت وگو که به موضوع جریان های رسانه ای پشت پرده دختر آبی و اخبار جعلی اختصاص داشت، گفت: ٣ دسته در این خصوص وجود دارند؛ یک دسته غافلین هستند که مخاطب جزو این دسته است و دو دسته دیگر بر این گروه تأثیر می‌گذارند که مغرضین و کاسبان سیاسی هستند.
وی تصریح کرد: سایتی که منصوب به دو جریان قدرت است در این دروغ پردازی وارد می شود و نقش ایفا می کند و در کنار آن برخی افراد هم که جایگاه دارند در این فضا دروغ می گویند و به راحتی به فاصله چند ساعت میخواهند اشتباهشان را اصلاح کنند در حالی که شاید دیگر مخاطب آن زمان نباشد که بشنود.
وی با بیان اینکه امروز ۶٠٠ نفر از فعالان رسانه علیه این سایت به رئیس دستگاه قضا نامه نوشتند و خواستار برخورد با آن هستند، گفت: سایت خبرآنلاین که در پشت صحنه آن فردی که به  رئیس جمهور نزدیک است و از طرفی به  رئیس مجلس هم گرایش دارد در این سایت مؤثرند یک دروغ را منتشر کرده حال مخاطب چه گناهی کرده است؟
رسولی در خصوص تأثیر سواد رسانه ای در این جریانات گفت: یک سری به اسم کاسب سیاسی دروغی را منتشر می کنند و یک نماینده مجلس دروغی را مطرح میکند حالا هرچقدر هم از سواد رسانه ای بگوییم مردم می‌گویند نماینده مجلس گفته است پس حرف چه کسی را باید باور کرد؟ از این رو سواد رسانه مرحله بعدی است.
وی در عین حال رسانه های بیگانه را که با نظام و مردم مشکل دارند جزو مغرضین دانست و گفت: اما کسی که در داخل به این دروغ پرداخته کاسب سیاسی است و می خواهد از این آب گل آلود برای انتخابات ۴ ماه بعد ماهی بگیرد و ما در یک جایی باید تکلیفمان را با آنها مشخص کنیم.
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: کسی که در داخل می تواند به منابع دست یابد اما با زدن توییت و یا مصاحبه بدون پشتوانه وارد این بازی میشود مقصر اصلی است از این رو مردم تقصیری ندارند چرا که کسی دارای جایگاه این دروغ را مطرح میکند و طبیعی است مردم باور کنند.

نظر شما