شناسهٔ خبر: 157409 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی میرزایی برای بررسی وضعیت نیروی انسانی مدارس به کمیسیون آموزش می‌رود

حاجی میرزایی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هفته آینده این کمیسیون با موضوع بررسی وضعیت نیروی انسانی در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده»  ، علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: هم‌اکنون در آموزش و پرورش 130 تا 140 هزار نیرو برای کادر آموزشی کمبود وجود دارد ضمن اینکه متأسفانه این افراد در قالب‌های مختلف نیروهای رسمی، حق‌التدریس آزاد و شاغل و خرید خدمت و ... در مدارس حضور دارند که توانسته وضعیت آشفته‌ای را ایجاد کند.

وی افزود: معلم خرید خدمت و حق‌التدریس انگیزه‌ای برای کار ندارد و آینده خود را تضیمن‌شده نمی‌داند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: دورنمایی برای جبران نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود ندارد این در حالی است که کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش تا سال آینده به 300 هزار نفر خواهد رسید که می‌تواند چالش جدی ایجاد کند.

سلیمی گفت: متأسفانه امروز در برخی از شهرها یک معلم فیزیک باید ریاضی ادبیات، شیمی، زیست و عربی درس دهد تا بتواند ساعات کار خود را پر کند. البته این از سر ناچاری است.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان قرار بود که توسعه پیدا کرده و در زمینه آموزش نیرو و جذب معلم به وزارت آموزش و پرورش اقداماتی انجام دهد. این موضوع محقق نشده و این دانشگاه هم توان آموزش و افزایش معلم را ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما قطعاً در آینده نزدیک با سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد و متأسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت قطره‌چگانی به این وزارت نیرو اضافه می‌کند.

وی گفت: قرار است در نشست هفته آینده کمیسیون آموزش مجلس با حضور حاجی میرزایی وزیر جدید آموزش و پرورش برنامه‌های عملیاتی این وزارتخانه برای افزایش نیروی انسانی در مدارس را فارغ از کارهای شعاری بررسی کنیم.

سلیمی در پایان گفت: قرار است در نشست یکشنبه هفته آینده حاجی‌میرزایی به این کمیسیون آمده و توضیحاتی درباره تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید و تشریح وضعیت نیروی انسانی در مدارس ارائه دهد.

نظر شما