شناسهٔ خبر: 157408 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا با استفاده از مذاکره می‌خواهد فرصت را از ما بگیرد/ اروپایی‌ها نقش دلال را بازی می‌کنند

حسینی کیا/2 عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: نگاه آمریکا بر مذاکره برای این نیست که حرف‌های شما را بشنود، بلکه برای این است که شما را بنشاند و سیاست‌های خود را به شما دستور داده و شما نیز آن سیاست‌ها را بپذیرید.

به گزارش «نماینده»  ، سید جواد حسینی‌کیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد عدم مذاکره با آمریکا، اظهارداشت: نظام و به خصوص تمام کسانی که خواب بودند هم متوجه شدند که مذاکره دردی از ما درمان نخواهد کرد و دشمن به دنبال این است که فرصت‌ها را از ما بگیرد و تحت عنوان مذاکره ما را از اهداف و فعالیت‌مان باز دارد.

وی افزود: در موضوع هسته‌ای چقدر مذاکره کردند، تعهد داده و آن را امضاء کردند و بعد یکی از تعهدات خود را هم اجرا نکردند. اروپایی‌ها نقش دلال را بازی می‌کنند و دنبال این هستند که آمریکا به اهداف خود برسد نه ما؛ لذا در این راستا ما نباید گول اروپایی‌ها را بخوریم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم این است که رهبر معظم انقلاب سیاست‌های نظام را درست تشخیص داده و براساس رهنمودها و فرمایشات ایشان هیچ مسؤولی در هیچ رده‌ها با آمریکا مذاکره نخواهد کرد چون امروز همه متوجه شدند که آمریکا با حالت دیکتاتوری بر سر میز مذاکره حاضر می‌شود در صورتیکه رسم مذاکره در هیچ جایی اینطور نیست.

حسینی‌کیا گفت: نگاه آمریکا به مذاکره برای این نیست که حرف‌های شما را بشنود، بلکه به این دلیل است که شما را بنشاند و سیاست‌های خود را به شما دستور داده و شما نیز آن سیاست‌ها را بپذیرید، دیوانه هم این طور مذاکره را نمی‌پذیرد چه برسد به جمهوری اسلامی ایران که رهبری حکیم و فرزانه دارد، قطعاً مسؤولین هم در همین راستا باید گام بردارند.

وی افزود: امروز اگر کسی دم از مذاکره با آمریکا بزند قطعاً یا خائن است یا نادانِ به معنای حقیقی کلمه است. با این همه مذاکره اگر برخی‌ها از خواب بیدار نشده باشند باید آنها را نادان  فرض کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آمریکا اگر بخواهد به برجام برگردد باید توافقات و تعهدات خود را بپذیرد، این نقض عهد آمریکا به نوعی راه را بر کسانی که دلشان در گرو آمریکا بود، بست.

نظر شما