شناسهٔ خبر: 157390 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بهترین جنس برای درب سرویس بهداشتی چیست

درب از گذشته تاکنون شکل زندگی انسان ها تغییر کرده است و عده زیادی به شهرنشینی روی آورده اند، اما مسئله این است که وقتی از تلفیق ساختمان سازی روز و زندگی سنتی ایرانی صحبت می کنیم، احتمالا برای شما چیز های بیشتری مهم است.

از گذشته تاکنون شکل زندگی انسان ها تغییر کرده است و عده زیادی به شهرنشینی روی آورده اند، اما مسئله این است که وقتی از تلفیق ساختمان سازی روز و زندگی سنتی ایرانی صحبت می کنیم، احتمالا برای شما چیز های بیشتری مهم است.

درب های سرویس بهداشتی از گذشته تاکنون در آپارتمان ها تغییرات زیادی داشته اند و وقتی شما قصد خرید آن ها را دارید فروشندگان مدل های مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مسئله اصلی و کلیدی این است که خرید مناسب ترین درب سرویس بهداشتی، حمام و توالت بر اساس بودجه شما نیز تقسیم بندی می شود.

درب های چوبی و آلومینیومی متداول ترین گزینه ها هستند و وقتی قصد خرید آن ها را دارید بر اساس ساختار، ضد رطوبت بودن، قیمت و دیگر موارد احتمالا می توانید مدل های بهتر و یا گاه مقاوم تر در برابر ضربه و... را نیز سفارش دهید.

فرا تر از تمامی موارد گفته شده درب های داخل ساختمان ها باید قیمت معقول تری داشته باشند.

گزینه نخست درب های آلومینومی هستند که قطعا نمی توانید به عنوان درب ورود و رو به دید از آن ها استفاده کنید.

درب های ABS و تمام چوب سرویس بهداشتی

درب های ای بی اس یکی از مدل های محبوب هستند که ساختار آن ها به طور کامل ای بی اس نیست، اما به دلیل مقاومت این نوع در برابر فشار و رطوبت به عنوان یک لایه روی ام دی اف از آن بهره گرفته می شود. 

این درب ها به دلیل قیمت مناسب و همین طور ویژگی های مثبت دیگر می توانند گزینه ایده آل برای پیمانکاران ساختمانی باشند، چون نصب آن ها نیازی به تغییر ساختار و چهارچوب درب ندارد. ضمن این که ABS  ها در برابر آب کاملا مقاوم هستند.

در واقع مسئله این است که اگر از مدل های دیگر درب چوبی استفاده کنید احتمالا پس از مدتی با پوسیدگی و جدا شدن لایه رویی درب مواجه می شوید و این مسئله قطعا موجب می شود که نیاز باشد پس از چند سال درب ها را تعویض کنید.

درب های تمام چوب نیز مورد دیگری هستند که در رتبه دوم قرار می گیرند، البته قیمت خرید این درب ها عموما بالا است، اما طرح هایی زیبا روی چوب نقش می بندد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

درب های ملامینه یا HPL

درب های اچ پی ال نیز مطابق انتظار بخش چوبی دارند و روی این لایه از ورق ملامینه یا همان HPL استفاده می شود که البته در بازار نیز به این نام شناخته خواهند شد. در کنار موارد گفته شده این درب ها نیز در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار به خوبی مقاوم نیستند، اما قیمت مناسب و زیبایی بی حد و وصف یکی از علل انتخاب این درب ها است.

شما می توانید این درب ها را بر اساس سلیقه خود و قیمت های متفاوت سفارش دهید و لایه پرس شده روی این درب ها به طور کامل نیز قابل سفارشی سازی پیش از خرید می باشد.

کلافی چوب نیز می تواند در طولانی مدت ورم کرده و یا این که پوسیده شود، در این صورت باید پس از مدت زمانی تعویض گردد.

البته راهکار هایی وجود دارد که این درب ها عمر بیشتری داشته باشند و در واقع نگه داری این درب ها مهم است و برای درب اتاق خواب نیز این درب ها پیشنهاد می شوند.

درب های MDF و PVC برای سرویس بهداشتی

درب های پی وی سی و یا حتی اچ پی ال در مقابل نفوذ آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند، البته این اتفاق تنها در لایه رویی انجام می شود، وقتی آب از لایه پی وی سی بگذرد، قطعا درب شما باز هم دچار همان مشکلات می شود.

ورم کردن لایه رویی و همین طور جدا شدن ورقه رویی از درب یکی از مشکلات مهم در این گزینه های خرید است.

به همین دلیل در سرویس های بهداشتی و حمام می توانید از یک درب آلومینومی به عنوان درب دوم استفاده کنید و برای زیبایی بیشتر و همین طور قیمت مناسب تر از درب های ام دی اف، اچ دی اف و حتی پی وی سی استفاده کنید.

درب های PVC در بازار با قیمت مناسب به فروش می رسند. چوب صنعت دریس نیز به عنوان یکی از برترین عرضه کننده های درب های چوبی، و کابینت تمام چوب و درب ضد سرقت با بیش از 2 دهه فعالیت در این عرصه به یکی از خوش نام ترین برندها در حوزه چوب و درب تبدیل شده است.

برای بازدید از شو روم شرکت چوب صنعت دریس به وب سایت این شرکت به آدرس https://www.dooris.ir مراجعه فرمایید.

نظر شما