شناسهٔ خبر: 157378 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: عقیق

هتاکی بی شرمانه روزنامه همدلی به عزاداری سیدالشهداء +عکس

همدلی این دیگر به یک سنت هرساله تبدیل شده که در آستانه ایام محرم و همچینن در روزهای عزاداری سالار شهیدان جماعتی با ژست روشنفکری زبان و قلمشان را علیه مقدسات میلیون ها عاشق و عزادار اهل بیت(ع) به کار بگیرند و فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را زیر سوال ببرند.

به گزارش «نماینده»، این دیگر به یک سنت هرساله تبدیل شده که در آستانه ایام محرم و همچینن در روزهای عزاداری سالار شهیدان جماعتی با ژست روشنفکری زبان و قلمشان را علیه مقدسات میلیون ها عاشق و عزادار اهل بیت(ع) به کار بگیرند و فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را زیر سوال ببرند.

در جدیدترین این توهین ها روزنامه همدلی روز یکشنبه، به قلم فردی به نام بهروز مرادی با توهین وقیحانه به عزاداران سیدالشهدا نوشته است: «چرا ما تصور می‌کنیم که تنها می‌توان با عزاداری سالگرد واقعه عاشورا را گرامی‌ داشت؟ عزاداری آن هم در این شکل فعلی‌اش چه نقشی در زنده نگه‌داشتن پیام عاشورا ایفا می‌کند؟»


در ادامه این مطلب توهین آمیز آمده است : «تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوش‌خراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل ، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت‌بخش عاشوراست... موافقان سیاه‌پوشی می‌گویند: مخالفان سیاه‌پوشی همان وهابیون سعودی هستند. در پاسخ باید گفت که اتفاقاً این خود وهابیون هستند که رنگ سیاه را برای خود برگزیده‌اند. گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتی پرچم داعش سیاه است... سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است»

«از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود. به همین خاطر است که در هواپیما از رنگ سیاه هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. رنگ سیاه، نماد ظلمت است، شادی و انبساط‌خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد. در یک پژوهش نشان داده شده هنگامی که یک پل که رنگش سیاه بود و خودکشی‌ های بسیار روی آن انجام می‌گرفت را به رنگ سبز تغییر دادند، آمار خودکشی بر روی آن به میزان قابل توجهی کاهش یافت»

متأسفانه هیئت نظارت بر مطبوعات، به هیچ عنوان با این حرمت‌شکنی‌ها برخورد نمی‌کند. لازم و ضروری است که دستگاه قضایی با انتشار این مطالب موهن به‌صورت جدی برخورد کند.

نظر شما