شناسهٔ خبر: 157354 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شفافیت آرا با شرایط فعلی دولت امکان‌پذیر نیست.

عبدالله سامری سامری گفت: شفافیت آرا با شرایط فعلی و مشی دولت امکان‌پذیر نیست.

به گزارش «نماینده»، عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع شفاف‌سازی آرا در مجلس گفت: شفافیت آرا با شرایط فعلی و مشی دولت امکان‌پذیر نیست. 

وی افزود: از آنجایی که برخی از وزرا قدرت انتقادپذیری ندارند و آقای روحانی هم در حوزه انتقادپذیری فرد ضعیفی است، اگر رئیس جمهور و وزرا حریف نماینده نشوند، در پشت پرده کارهایی را می‌کنند که ضربات خودشان را به حوزه انتخابیه آن نماینده و مردم آن منطقه وارد کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس اظهار داشت: این آقایان توان شنیدن انتقادات را ندارند، اما این مسئله فرقی به حال ما ندارد و ما معتقد به شفافیت آرا هستیم.

سامری خاطرنشان کرد: ‌شرایط جامعه ما به گونه‌ای نیست که اگر کسی از فرد دیگری انتقاد کند، انتقاد آن فرد با روی گشاده پاسخ داده شود. ‌دولت یا عقده خود را در زمان انتخابات بر سر نمایندگان منتقد خالی می‌کند و یا در تخصیص بودجه به استان‌ها و شهرستان‌های نماینده منتقد تلافی خود را دارد.

وی با اشاره به ایام راهپیمایی اربعین افزود: با در پیش بودن این ایام وزرا به شهرستان خرمشهر می‌آیند، عکس‌های سلفی خود را می‌گیرند. همه مسئولان دستگاه‌های شهرستان را درگیر حضور وزیر می‌کنند. یعنی وزیر وقتی به خرمشهر می‌آید نه تنها یک تومان کمکی به این شهرستان نمی‌کند، بلکه تمام بودجه دستگاه‌ها و امکانات مرتبط با حوزه خود را در خدمت وزیر می‌گیرند که وزیر آمده یا وزیر رفته.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس اظهار داشت: 8 سال است که نماینده‌ام، آمدن و رفتن این وزرا را دیده‌ام. حضور این وزرا در خرمشهر هیچ فایده‌ای برای مردم این منطقه نداشته است، از جمله این موارد می‌توان به پارکینگی که به نام امام حسین(ع) برای خودروهای زوار امام حسین(ع) ساخته شده اشاره کرد که تا به حال آقایان اعم از رئیس جمهور و وزرایی که به خرمشهر می‌آیند و سرکشی می‌کنند عرضه نداشته‌اند کف این پارکینگ را آسفالت کنند.

سامری خاطرنشان کرد: من هم خطاب به رئیس جمهور و هم خطاب به وزرای دولت می‌گویم که نیایید در شلمچه و در فلان موکب عکس سلفی بگیرید. آقایان وزرا به خرمشهر می‌آیند، تمام دستگاه‌ها را درگیر خود می‌کنند و همه امکانات در این وضعیت کمبود نقدینگی باید در خدمت آقای وزیر باشد و خدم و حشم برای وی در نظر گرفته شود و باید در تالار از وی پذیرایی کنند و 20 تا خودرو برای همراهی وی در نظر گرفته شود و وقتی هم که از خرمشهر می‌رود هیچ فایده و ثمری سفر وی برای مردم این شهرستان ندارد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس در پایان گفت: خواهشی که من از وزرا دارم این است که آقایان وزرای تصویری به خرمشهر تشریف نیاورند؛ چراکه نه تنها ثمری ندارند بلکه درآمد خرمشهر را هم برای خود هزینه می‌کنند.

نظر شما