شناسهٔ خبر: 157346 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تشکیل کارگروه ویژه بررسی پشت‌پرده حذف عنوان "شهید" از معابر

نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی پشت‌پرده طرح حذف عنوان "شهید" در شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده» زهرا نژادبهرام  با اشاره به اینکه مدیریت شهری در این دوره نیز همانند ادوار گذشته ارادت ویژه‌ای به شهدا و خانواده‌هایشان دارد، اظهار کرد: اخیراً اخباری مبنی بر حذف عنوان "شهید" از معابر شهر تهران خبرساز شده است که نیاز به واکاوی و پیگیری دارد.

وی تصریح کرد: باید به این موضوع اشاره کنم که بین اعضای شورای شهر تهران، فرزند شهید و همچنین افرادی هستند که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و حتی شهردار تهران نیز خود یکی از افرادی بوده که در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی را در جبهه داشته است و در واقع حذف عنوان "شهید" را نمی‌توان به مدیریت شهری نسبت داد و این کار بی‌انصافی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: براساس اظهارات آقای حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران طی دو سال گذشته ۳۸ درصد از نامگذاری مربوط می‌شود به نام شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم.

نژادبهرام اظهار کرد: قطعاً این موضوع خارج از مدیریت شهری اداره می‌شود و هر گروه و جناح و هر فردی که اقدام به این کار می‌کند، بداند که اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و در واقع حذف کلمه شهید نمی‌تواند مورد تأیید کسی باشد.

وی گفت: اقدام اخیر و حذف عنوان "شهید" پشت‌پرده‌ای دارد که باید مشخص شود، در همین رابطه کارگروهی تشکیل خواهد شد تا موضوع را بررسی و نتیجه آن را به اطلاع شهروندان و خانواده‌های شهدا اعلام خواهیم کرد.

نظر شما