شناسهٔ خبر: 157345 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شفاف سازی در مبارزه با فساد هراس و نگرانی ندارد

فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: شفاف سازی در مبارزه با فساد اگر بر مبنای منطق و قانون باشد نباید کسی از آن هراس داشته باشد.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر ، با تاکید بر لزوم شفاف سازی مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد فقط وظیفه یک قوه نیست. باید قوای سه گانه، نهادها، مردم و گروه های مرجع و تشکل های مردمی، رسانه های عمومی در راستای مبارزه با فساد اقدام کنند تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر برسیم.

وی افزود: اگر دولت به موقع با فساد برخورد می کرد و یا در مجلس قوانین، شفاف تر نوشته می شد و راه‌های فساد باز نمی‌ماند و مجلس نظارت قوی تری داشت، می‌توانستیم از وقوع فساد جلوگیری کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه در صورتی که دولت نظارت قوی تری بر زیر مجموعه خود داشته و مدیران صالح تری را بکار بگیرد می توان از وقوع فساد پیشگیری کرد،اظهار داشت: اما متاسفانه امروز راه‌های پیشگیری از فساد به درستی طی نمی شود و در انتهای زنجیره، همه از قوه قضائیه انتظار دارند که با فساد برخورد کنند.

فولادگر با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری  مبنی بر تعامل سران قوا برای حل مشکلات و پیشرفت کارها گفت: در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید در راستای پیشگیری و مقابله با فساد برنامه ریزی شود. باید سه قوه در راستای مبارزه با فساد تلاش کنند.

مبارزه با فساد از منسوبین به قوای سه گانه آغاز شود

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در مبارزه با فساد پیش قدم شود، گفت: باید مبارزه با فساد از منسوبین به قوای سه گانه آغاز شود تا برای مردم مشخص شود که نظام در مبارزه با فساد جدی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد:  نباید در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود داشته باشد. ما پیرو حضرت علی(ع) هستیم که به برادر خودشان هم نهیب می زدند و والیان قانون شکن را برکنار می کردند.

فولادگر با بیان اینکه مبارزه با فساد نباید مشمول علایق و گرایشات جناحی شود، تاکید کرد: گرایشات جناحی مانعی برای مقابله جدی با فساد است و این روند را مختل می کند. فساد ممکن است در هر جریان سیاسی نفوذ کند. این طور نیست که یک جریان سیاسی خود را از فساد مبرا بداند.

شفاف سازی در مبارزه با فساد هراس و نگرانی ندارد

وی تاکید کرد: شفاف سازی در مبارزه با فساد اگر بر مبنای منطق و قانون باشد نباید کسی از آن هراس داشته و نگران باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه ریاست قوه قضائیه ثابت کرده است در مبارزه با فساد جدی است، افزود:  مبارزه با فساد مستلزم به خطر افتادن امنیت سرمایه گذاری نیست. امنیت سرمایه گذاری و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند. سرمایه گذار باید بداند در صورتی که درست کار کند حمایت می‌شود و اگر کار خلافی انجام دهد با او برخورد خواهد شد.  

تقدیر از اقدامات رئیس قوه قضائیه در رونق تولید و مبارزه با فساد

فولادگر با بیان اینکه عدم مبارزه با فساد دو نتیجه دارد،گفت: یا سرمایه گذار سرمایه اش را از کشور خارج می کند و یا وارد کارهای خلاف می‌شود.

وی از اقدام رئیس قوه قضائیه در حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید تقدیر کرد و افزود: اخیرا بخشنامه ای صادر شد که  نیازی نیست مدیر عامل شرکت ها و اشخاص حقوقی به خاطر پرونده های مالی در دادگاه حضور یابند که بخشنامه بسیار خوبی بود.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: قصد داشتیم با قانونگذاری این مشکل را حل کنیم اما قوه قضائیه با یک بخشنامه آن را حل کرد. این امر اقدام موثری در حمایت از امنیت سرمایه گذاری بود.

نظر شما