شناسهٔ خبر: 157340 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعتقاد مردم درباره عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی برخلاف نظر رئیس‌جمهور است

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس با تقدیر از برخورد قاطع قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی، گفت: اعتقاد مردم درباره عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی برخلاف نظر رئیس‌جمهور است.

به گزارش «نماینده» اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در نحوه برخورد قوه قضائیه با مفاسد در نشست سران سه قوه گفت: ما که در میان مردم هستیم، می‌شنویم که حرف مردم چیزی غیر از آن است که آقای رئیس‌جمهور می‌گوید و واقعیت این است که مردم از نحوه برخورد قوه قضائیه با مفسدین امیدوار شده‌اند.

وی افزود: کار قوه قضائیه در برخورد با مفاسد کار بزرگ و ارزشمندی است و نباید به آن آسیب زد و باید از آن پشتیبانی کنیم. ارزیابی‌ها از عملکرد قوه قضائیه نشان می‌دهد که این گونه نیست که این دستگاه در برخورد با مفاسد سیاسی کاری می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌ما آقای رئیسی را اینگونه می‌بینیم که در برخورد با مفاسد بسیار مصمم و جدی است و کار را به صورت مداوم و مستمر پیگیری خواهد کرد و از سوی دیگر راه نجات کشور در این مقطع حساس تاریخی که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، همین شیوه فعلی قوه قضائیه است.  

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: اگر فشارهای بیرونی به مردم با اخلال‌ها در بازار همراه باشد و هیچ برخوردی با این اخلال‌ها صورت نگیرد مردم ناامید می‌شوند. من فکر می‌کنم دیوار اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب دچار ریزش‌هایی شده بود و الان آقای رئیسی دقیقا دارد آن را بازسازی می‌کند فلذا نباید کسی از این برخوردها ناخشنود شود.

وی ادامه داد: چه حقوقی در برخوردهای قوه قضائیه با مفاسد از شهروندان ضایع شده؟ آیا اگر با اخلالگران در بازار که مخل اقتصاد کشور هستند برخورد شود مشکلی برای کسی ایجاد می‌کند؟ و سیاسی کاری تلقی می‌شود؟ ‌ که طبیعتا اینگونه نیست. همه قوا حامی حقوق شهروندی هستند و مصمم هستند حقی از کسی ضایع نشود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما خدا قوت می‌گوییم به کسانی که آستین‌شان را بالا زدند که اعتماد عمومی را بازگردانند و امیدوار هستیم دولت هم تلاشش این باشد که اعتماد عمومی جامعه بازگردد.

رنجبرزاه خاطرنشان کرد: از زبان فعالان اقتصادی بخش خصوصی شنیده‌ام که می‌گفتند، ما از برخورد قوه قضائیه با مفاسد احساس آرامش می‌کنیم. ما پیش از این برای پیشبرد کارهایمان باید رشوه می‌دادیم و الان دیگه از ما رشوه درخواست نمی‌شود و کارهای ما روان‌تر پیش می‌رود.  

نظر شما