شناسهٔ خبر: 157313 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شفافیت آرای نمایندگان منجر به عدم سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه می‌شود

بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان منجر به عدم سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه می‌شود، گفت: شفافیت آرای نمایندگان منجر به آن می‌شود که مردم تکلیف خود را نسبت به نماینده‌ خود بدانند.

به گزارش «نماینده»، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر شفافیت آرای نمایندگان، گفت:‌ از اینکه طرحی که بیش از 50 درصد نمایندگان مجلس بر روی کاغذ آن را امضا کرده و آن را تأیید کرده‌اند و در روز رأی‌گیری به آن رأی لازم را ندادند ناراحت هستیم، البته این موضوع نشان می‌دهد برخی نمایندگان اقدامات و رفتارهای دوپهلو دارند و با آنکه شعار شفافیت سر می‌دهند، اما در مقام عمل، مردم میدان نیستند.

وی افزود: متأسفانه نصف افرادی که طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا کرده بودند، در حین رأی‌گیری به دوفوریت این طرح رأی مثبت ندادند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی نمایندگان بر روی کاغذ رأی‌دهی، نظر موافق خود را اعلام کرده و از آن برگه عکس گرفته و بلافاصله با لاک غلط‌گیر آن را پاک کرده و نظر مخالف درج کرده‌اند؛ در حین بررسی رأی اعتماد به وزرا چنین رویه‌ای وجود دارد لذا از نماینده‌ای که چنین اقدامی می‌کند نمی‌توان انتظار شفافیت داشت. 

بهادری گفت: شفافیت آرای نمایندگان منجر به عدم سوءاستفاده افراد از موقعیت و جایگاه خود است. 

وی گفت: شفافیت آرای نمایندگان منجر به آن می‌شود که مردم تکلیف خود را نسبت به نماینده‌ خود در مجلس بدانند؛ وقتی نماینده‌ای در مجلس حضور دارد باید بداند که از خود شأنی نداشته و هر آنچه دارد متعلق به مردم است. 

وی گفت: اینکه کیفیت آرای نماینده برای مردم مشخص باشد، حق واقعی اوست و از این مطالبه مردم نباید فرار کرد، چرا که نمایندگان مجلس فقط بازتاب‌دهنده نظرات مردم هستند و تنها نباید به نظر شخصی خود اکتفا کنند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است برخی تبعات به دلیل اجرای شفافیت آرا وجود داشته باشد، اما باید به دلیل منافع فراوان، آن را بپذیریم تا درنهایت این امر جا بیفتد.

وی افزود: نگرانی برخی نمایندگان در این مورد آن است که شاید به دلیل رأی منفی یا مثبت یک نماینده به یک موضوع دیگر به او رأی ندهند، اما این موضوع تنها یک نگاهی پوپولیستی است. نگاه پوپولیستی باعث می‌شود که گاهی مردم به عمق وقایع و موضوعات فکر نکنند. 

بهادری ادامه داد: باید به موضوع شفافیت آرای نمایندگان به صورت عمیق نگاه کرد و صلاح مملکت را مدنظر قرار داد. 

وی خاطرنشان کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجموع به نفع کشور است و ممکن است فقط تبعات جزئی در ابتدای اجرا داشته باشد وگرنه در درازمدت منافع و امتیازات بسیار ویژه‌ای برای کشور دارد.

نظر شما