شناسهٔ خبر: 157311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عدم شفافیت آراء نمایندگان یعنی مجلس مسائل را از مردم پنهان می‌کند

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عدم شفافیت آرا نمایندگان یعنی مجلس به دنبال پنهان‌کاری است، گفت: با شفافیت‌ آرا کیفیت عملکرد و تلاش نمایندگان شناخته می‌شود.

به گزارش «نماینده»، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر شفافیت آرا نمایندگان گفت: من در بین نمایندگان حاضر در مجلس رتبه پنجم فعالین در موضوع سوال، استیضاح و تذکر هستم و این رتبه‌بندی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه شده که البته  عمده این اقدامات بر اساس شفافیت در عملکرد و اقداماتم بوده است. 

وی افزود: نماینده مجلس چیزی برای پنهان کردن از مردم ندارد و باید در تمامی اقدامات و کارها و اظهارنظرهایش شفافیت را رعایت کند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  تصریح کرد: وکلای مردم در پارلمان باید به شفافیت معتقد و پایبند باشند چرا که نمایندگی مردم را برعهده داشته و باید هر اقدامی که در مجلس صورت می‌گیرد را مردم بدانند. 

نادری گفت: اگر شفافیت در عملکرد مجلس وجود نداشته باشد عملا پارلمان اختیار خود را از دست خواهد داد. 

وی تصریح کرد: مطالبات به حق مردم و پیگیری اقدامات آنها می‌طلبد که امورات برای مردم کاملا روشن باشد و مردم هم حق دارند بپرسند که نماینده‌شان که با آراء آنها به قوه مقننه راه  پیدا کرده است چگونه بوده و بر چه اصول و قواعدی تصمیم‌گیری کرده است. 

نادری گفت: در مورد طرح‌ها و لوایح مختلف که می‌تواند آثار جاری و آتی در کشور داشته باشد حق مردم است که بدانند نماینده‌شان چگونه فکر کرده و چگونه رای می‌دهد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این مطالبه به حق مردم در مورد شفافیت‌ آرا منجر به آن خواهد شد که سطح سواد نماینده، کیفیت عملکرد و تلاش او برای تاثیرگذاری در امورات چه میزان است. 

نادری گفت: کار اصلی نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر آن است و غیر از آن وظیفه‌ دیگری برعهده ندارد لذا اگر این موضوع شفاف نباشد می‌تواند ابهامات زیادی را در پی داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: باید نمایندگانی که موافق شفافیت آرا هستند آن را به صراحت به وکلای خود اعلام کنند تا تکلیف مشخص شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تقریبا یک سوم نمایندگان مردم در مجلس به هیات رئیسه گفتند که آراء و میزان حضور آنها به صورت علنی برای مردم اطلاع‌رسانی شود لذا بهتر است دیگر همکاران من هم در پارلمان از این موضوع تبعیت کنند. 

نظر شما