شناسهٔ خبر: 157226 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون آموزش مجلس به دنبال حذف محتوای غربی کتب علوم انسانی

عبادی/2 عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حیطه علوم انسانی در برخی رشته‌های دانشگاهی مبانی و دروسی که تدریس می‌شود کاملا منطبق با دروس و سرفصل‌های غرب است که به هیچ وجه با مبانی فکری و ایرانی اسلامی ما منطبق نیست لذا در کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی این کمیسیون به دنبال حذف این محتواها هستیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی،‌ درباره وضعیت محتوای کتب درسی در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: در دوره نهم مجلس کمیته تخصصی با عنوان اسلامی شدن دانشگاه‌ها داشتیم اما در دوره اخیر به علت اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند خواستار عدم ورود این کمیسیون به این موضوع شدند.

وی افزود: هم اکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی فعالیت دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌ موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها در زمره وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است و آنها با تشکیل کمیته تخصصی این اقدامات را از سال‌های گذشته انجام داده‌اند و به همین دلیل کمیسیون آموزش مجلس کار موازی در این باره انجام نداده است.

عبادی خاطرنشان کرد:  کمیته دانشگاه اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.

وی گفت:‌در حیطه علوم انسانی در برخی رشته‌های دانشگاهی مبانی و دروسی که تدریس می‌شود کاملا منطبق با دروس و سرفصل‌های غرب و فلسفه غرب است که به هیچ وجه با مبانی فکری و ایرانی اسلامی ما منطبق نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی که کمیته تخصصی اسلامی شدن دانشگاه‌ها وجود داشت تعاملات زیادی با وزیر علوم و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه داشتیم اما از زمانی که این کمیته در کمیسیون آموزش مجلس دهم وجود ندارد عملا در این باره با وزارت علوم همکاری خاصی نداریم.

عبادی خاطرنشان کرد: در کمیته تربیت و فرهنگ اسلامی محتوای دروس و سرفصل‌های مدارس و دانشگاه‌ها بحث و بررسی می‌شود و در این زمینه کلیه اقدامات درسی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما