شناسهٔ خبر: 157211 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

پایبندی به قانون اصل اول کاندیداهای مجلس/ انتخابات مظهر اقتدار مردم و لازمه توسعه کشور است

اینانلو، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری قدس گفت: کسانی که برای کشور می خواهند قانونگذاری کنند می بایست پایبند قانون باشند و اگر هرگونه تخلف در امر انتخابات در فضای مجازی و حقیقی صورت گیرد کاملا قانونی برخورد می شود.

به گزارش «نماینده»، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفند سال ۹۸ برگزار خواهد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده است و انتخابات امسال، اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی ایران است.

سیدعلی اینانلو، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی قدس خبر در ارتباط با اهمیت برگزاری انتخابات و مشارکت همگانی مردم اظهار داشت: انتخابات مظهر حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و بهترین فرصت برای اعمال نظرات است و چنانچه از این فرصت قانونی به نحو احسن با مطالعه و شناخت از افراد کاندیدا استفاده کنند، می توانند نقش تاثیرگذاری در کشور ایفا کنند.

اینانلو به اشاره به اینکه کمتر از ۶ ماه تا انتخابات باقی مانده است گفت: از این فرصت برای آماده سازی برگزاری انتخابات مناسب استفاده می شود و برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است. یکی از فرصت ها برگزاری جلسات با احزاب، سازمان های مردم نهاد، معتمدین و بزرگان شهرستان است تا با مشارکت گسترده مردم، انتخابات صورت گیرد. همچنین جلساتی نیز با حضور فعالان سیاسی، نخبگان اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در دیدارهایی که با مردم در مساجد انجام می شود و در ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگران به صورت مرتب و مستمر موضوع اهمیت مشارکت مردم عنوان تشریح می شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس بیان داشت: ستاد برگزاری انتخابات نیز هر هفته در مجموعه فرمانداری با حضور مسئولین امر انتخابات در فرمانداری جلسات هماهنگی برقرار می کند و تلاش بر این است که انتخابات آرام و گسترده ای انجام شود. علاوه بر این جلساتی نیز پس از تشکیل هیئت اجرایی که در تاریخ ۱۰ آذرماه ۹۸ شکل می گیرد، برای هماهنگی و تصمیم گیری درباره افزایش شعب برگزار می شود.

وی گفت: تعداد شعب سال گذشته ۱۲۰ مرکز بود و با توجه به افزایش جمعیت و محلات شهرستان احتمال می رود که حدود ۵ درصد به تعداد شعب اضافه شود تا مردم دسترسی بهتری برای صندوق های رای داشته باشند. این شعبات در مساجد، مدارس، حسینه ها و در ادارات دولتی مستقر خواهند شد.

اینانلو با اشاره به فعالیت ها و تحرکات کاندیداهای احتمالی گفت: تا زمانی که افراد ثبت نام نکنند، کاندیدا بودن آنها قطعی نشده اما برخی فعالیت های خود را آغاز کرده اند و قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند. تمام این فعالیت ها توسط دستگاه های نظارتی و هیئت نظارت رصد می شود اگر چنانچه فعالیتی خارج از چهارچوب و ضوابط داشته باشند و تبلیغات زودهنگام را داشته باشند، قطعا رسیدگی خواهد شد. فضای مجازی یکی از ابزارهای تبلیغی و پدیده ای است که کاندیداهای احتمالی تحرکات و فعالیت هایی را انجام می دهند و این فضا نیز کنترل می شود.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تعداد کاندیداهای این دوره نسبت به دوره های قبل افزایش داشته باشد و افراد بیشتری خود را عرضه کنند و مردم نیز با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای نقش اثر گذار خود را نشان دهند. تمام تلاش ستاد برگزاری انتخابات بر اینست که بستر برگزاری انتخابات در فضای امن و آرام و بدون تنش و حاشیه برگزار شود.

اینانلو در ارتباط با هزینه تبلیغات کاندیداها افزود: اخیرا لایحه ای به مجلس داده شده است که با بررسی و ابلاغ آن هزینه های مالی انتخابات شفاف می شود.

وی تاکید کرد: درج عنوان دکتر و مهندس در تبلیغات با ارائه مدارک و مستندات معتبر به اثبات می رسد. کسانی که برای کشور می خواهند قانونگذاری کنند می بایست پایبند قانون باشند و اگر هرگونه تخلف در امر انتخابات در فضای مجازی و حقیقی صورت گیرد کاملا قانونی برخورد می شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس تصریح کرد: انتخابات مظهر اقتدار مردم و مردم سالاری است و لازمه پیشرفت و توسعه کشور است بنابراین باید در انتخابات شرکت کرد و مهمتر از آن در انتخاب ها دقت داشت باشیم و از مسائل قومی، قبیله ای و نژادی پرهیز کنیم و به کسانی که شایستگی و ظرفیت نمایندگی مردم دارند و صادقانه و با پاکدستی به مردم خدمت می کنند را بشناسیم تا مجلس قوی برای کشور شکل گیرد و بتواند برای کشور مثمر ثمر باشد.

نظر شما