شناسهٔ خبر: 157196 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سلحشوری در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری:

آقای مونسان وزارت گردشگری را قبول نداشتند اما امروز چطور شده است که درصدد گرفتن سکان آن هستند

سلحشوری سلحشوری گفت: دولت نمایندگان را لایق مشورت نمی‌دانست و چگونه است کسی که مجلس را در زمینه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبول نداشت، امروز می‌خواهد سکاندار این وزارتخانه شود!؟

پروانه سلحشوری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: ما امروز به دنبال تعیین وزیر برای وزارتخانه‌ای هستیم که دولت مخالف وزارت شدن آن بود و فردی کاندیدای وزارت این وزارتخانه شده است که او هم از مخالفان تشکیل این وزارتخانه بود؛ در نهایت هم دولت با ناراحتی این وزارتخانه را پذیرفت.

وی افزود: دولت نمایندگان را لایق مشورت نمی‌دانست و چگونه است کسی که مجلس را در زمینه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبول نداشت، امروز می‌خواهد سکاندار این وزارتخانه شود!؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برنامه پیشنهادی مونسان برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: متأسفانه آمارهای ارائه شده، مخدوش و بدون پشتوانه است و با هم در تناقض هستند به گونه‌ای که در جایی به ۴۰۰۰ پروژه مرمت و در جای دیگر به ۲۰۰۰ پروژه مرمتی اشاره کرده است.

سلحشوری گفت: این روزها که بحث مبارزه با فساد بسیار جدی است، باید گفت که تعدادی از مدیران منتصب به میراث فرهنگی و گردشگری، تحت پیگرد قانونی هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه مونسان معاونت حقوقی و پارلمانی را منحل و در معاونت سرمایه‌گذاری ادغام کرده است که این ادغام هم از نظر ما قابل قبول نیست و جزو نمرات منفی است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مونسان در برنامه‌های خود به تراز مثبت گردشگری اشاره کرده درحالی‌که واقعیت امر این‌گونه نیست. همچنین وی ادعا می‌کند که مدیران خود را از کیش نیاورده درحالی‌که چند مدیر سازمان میراث فرهنگی چون مهدوی، شقاقی، ابراهیمی، خدادادی و ... از کیش آمده‌اند.

سلحشوری خاطرنشان کرد: متأسفانه رابطه مونسان با بدنه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوب نیست، وی با منتقدانش برخورد خوبی نداشته و برخی افراد در این سازمان رأی آوردن مونسان در این وزارتخانه را افتادن از چاله به چاه می‌دانند.

نظر شما