شناسهٔ خبر: 157166 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت بساط بازار سیاه کارت سوخت را جمع کند

علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم که بساط بازار سیاه کارت سوخت را جمع کند و اجازه گسترش آن را ندهند.

 به گزارش «نماینده» علی بختیار  با تاکید بر اینکه نباید فرصت ایجاد بازار سیاه کارت سوخت داده شود، گفت: بنزین نه چند نرخی و نه سهمیه‌بندی شده بلکه مردم فقط باید کارت سوخت را برای تهیه بنزین تهیه کنند و طبق توضیحات مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشکلی برای افرادی -که کارت سوخت آنها مفقود شده یا هنوز تهیه نکرده‌اند- ایجاد نخواهد شد چراکه مجددا برای آن‌ها صادر خواهد شد.

شرایط اقتصادی فعلی مردم تحمل افزایش قیمت سوخت را ندارد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از کارت جایگاه‌داران تا زمان اجرای کامل این طرح با هدف جلوگیری از به زحمت افتادن مردم ادامه خواهد داشت، ادامه داد: هدف کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت از اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق سوخت بدون افزایش قیمت بنزین و گازوئیل است چراکه در شرایط اقتصادی فعلی، مردم تحمل افزایش قیمت سوخت را ندارند.


تخلف جدی به دنبال ساز و کار طرح کارت سوخت وجود ندارد

وی در حالی که معتقد است باتوجه به شرایط اجرای طرح احیاء کارت سوخت نباید مسئله یا تخلف جدی به دنبال ساز و کار این طرح و استفاده مردم از کارت جایگاه‌داران وجود داشته باشد، افزود: از دولت می‌خواهیم که بساط بازار کارت سیاه سوخت را جمع کند و اجازه گسترش آن را ندهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: دریافت مبلغی از مشتریان توسط متصدیان جایگاه در ازای کارت سوخت، خلاف قانون است و هیچ جایگاهی حق دریافت هزینه جداگانه از مشتریان ندارد.

نظر شما