شناسهٔ خبر: 157143 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اکنون زمان مناسبی برای حذف ۴صفر از پول ملی نیست

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون بودجه گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و عدم ثبات اقتصادی هنوز زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

به گزارش «نماینده» محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه مجلس، با اشاره به لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و عدم ثبات اقتصادی هنوز زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

او ادامه داد: اکنون دولت باید تمام وقت خود را صرف اقدامات ریشه‌ای و حل مشکلات کشور کند و ذهن مردم نباید درگیر موضوعات حاشیه‌ای چون لایحه حذف ۴ صفر شود.

خدابخشی با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی، کمکی به مردم نخواهد کرد، تصریح کرد: برخی کشورها از جمله ترکیه در شرایطی این  اقدام را انجام دادند که ثبات در شرایط اقتصادی کشورشان ایجاد شده بود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه مجلس افزود: معتقدم حتی اگر این لایحه ضروری هم باشد باید در زمانی انجام شود که ثبات بر اقتصاد کشور حاکم باشد، زیرا اگر غیر از این باشد در آینده مجبور می‌شویم که ایده حذف صفر را دوباره دنبال کنیم. او با بی اثر دانستن لایحه حذف صفر، خاطر نشان کرد: این اقدام دولت نه باعث کاهش تورم می‌شود و نه بر متغیرهای اقتصادی تأثیر مثبت می‌گذارد؛ بنابراین هیچ اثری نداشته و تنها پیامد آن درگیر کردن ذهن مردم است، ضمن اینکه هزینه‌های گزافی هم در بر دارد.

نظر شما