شناسهٔ خبر: 157142 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقدامات قوه قضائیه در جهت تحقق گام دوم انقلاب است

گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اقدامات دستگاه قضا در جهت تحقق گام دوم انقلاب است، گفت: البته برای برداشتن این گام دولت جوان حزب‌اللهی و مجلس در تراز انقلاب لازم است.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در رابطه با نحوه برخورد قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی گفت: مایه تاسف است که رئیس جمهور بر خلاف مطالبات مردمی موضع‌گیری کند که پای صندوق آمده‌اند و ایشان با رای همین مردم رئیس جمهور شده است.

وی ادامه داد: این رویکردی که دستگاه قضایی ‌اتخاذ کرده موجی از امیدواری را بین آحاد ملت ایجاد کرده است. حتی افرادی که ممکن است زاویه‌ای هم با نظام داشته باشند هم امیدوار شده‌اند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: نقطه برجسته کار آقای رئیسی و دستگاه قضا این است که برخورد با فساد را از دانه‌درشت‌ها شروع کرده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات و ضروریات گام دوم انقلاب مبارزه با فساد، اعتمادزایی مردمی، افزایش امید مردم از درون نظام و تقویت این امید و اعتماد است. دستگاه قضایی باید متناسب با گام دوم انقلابی باشد و اتفاقا رویکرد دستگاه قضایی متناسب با گام دوم انقلاب است و البته برای برداشتن این گام دولت جوان حزب‌اللهی و مجلس در تراز انقلاب لازم است که این دو نیز در آینده به فضل پروردگار اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: نیاز نیست آقای رئیس جمهور در وظایف دستگاه قضایی دخالت کند و بهتر است مسئولیت خود را انجام دهد. اگر رئیس جمهور و دستگاه‌های اجرایی نظارتشان را تقویت و از درون با فساد برخورد کنند، نیازی به بگیر و ببند نیست، اما اگر در جایی کوتاهی شد و در یک دستگاهی فسادی رخ داد و به بیت‌المال دست‌درازی شد، افزون‌خواهی اتفاق افتاد و... آیا نباید دستگاه قضایی برخورد کند!؟

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اگر آقای رئیس جمهور راست می‌گوید قبل از این که فساد به بگیر و ببند و به دادگاه برسد خودش به عنوان قوه مجریه جلوی فساد را بگیرد و با آن برخورد کند.

گودرزی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید قدردان دستگاه قضایی باشد که مسیر را برای خدمت هموار می‌کند. مفاسد سنگلاخ‌هایی هستند که مانع از توفیق مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم هستند. عجیب است از طرفی آقای رئیس جمهور دم از شفافیت و مبارزه با فساد و امثال این موارد می‌زند و از طرف دیگر باارزش‌ترین دستگاه قضایی یعنی مبارزه با فساد و مفسدان دانه‌درشت اقتصادی را زیر سوال می‌برد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: این رفتار رئیس جمهور خلاف رای آحاد ملت است و بهتر است قوه مجریه به وظایف خود بپردازد و اجازه دهد دستگاه قضایی به مسیر خود در مبارزه با فساد ادامه دهد که قطع به یقین این اقدام قوه قضائیه در برخورد با مفاسد موجب تقویت امید و اعتماد مردم خواهد شد.

نظر شما