شناسهٔ خبر: 157132 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مزایای طرح شفافیت آرای نمایندگان از زبان یک نماینده

سعیدی/2 نماینده مردم تبریز در مجلس مزایای طرح شفافیت آرای نمایندگان را تشریح کرد.

 به گزارش «نماینده»  محمد اسماعیل سعیدی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: این طرح سبب می‌شود تا آرا وکلای‌ملت به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا ملت از از موضع‌گیری‌های نمایندگان در رابطه‌ با موضوعات مختلف آگاه شوند.

وی ضمن موافقت با طرح شفافیت آرا در تشریح مزایای این طرح اظهار داشت:اجرای این طرح باعث تصمیم‌گیری درست در تصویب طرح‌ها و لوایح می‌شود و اگر نماینده‌ای هم  در اتخاذ تصمیمات خود در مورد یک طرح و یا لایحه‌ای دچار مشکل شود، راهنمایی مردم می‌تواند در اصلاح نظریات و تصمیمات وی موثر واقع شود.

نماینده مردم تبریزبا تاکید بر اینکه  شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند وکلای ملت را در برابر مردم پاسخگو کند، ادامه داد: در حال حاضر مردم نمی‌دانند نمایندگانشان با چه طرح‌ها و لوایحی مخالف  و یا موافق بوده‌اند که همین مسئله باعث شده در مقابل برخی از تصمیمات اشتباه که اثر سو در جامعه داشته، پاسخگو نباشند.

سعیدی تصریح کرد: عدم شفافیت آرای وکلای‌ملت سبب می‌شود که نمایندگان از زیر بار تصمیمات غلط خود شانه خالی کنند اما در صورت شفاف شدن آرا آنها در قبال تصمیمات خود پاسخگو می‌شوند.

 نمایندگان روز(یکشنبه ۳ شهریور) برای بار دوم با فوریت طرح شفافیت آرا نمایندگان مخالفت کردند که  و بنابراین این طرح به صورت عادی در جلسه علنی رسیدگی می‌شود که احتمالا با توجه به حجم طرح‌ها و لوایح موجود، رسیدگی به این طرح در مجلس دهم امکان‌پذیر نباشد.

نظر شما