شناسهٔ خبر: 157126 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشکیل وزارت بازرگانی هزینه‌بر است/قانون کوچک‌سازی دولت اجرایی شود

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی بار مالی زیادی روی دوش دولت می‌گذارد، گفت: باید قانون کوچک‌سازی دولت اجرایی شود.

به گزارش «نماینده»، ولی ملکی درباره تشکیل وزارت بازرگانی اظهارداشت: سؤال ما این است که تشکیل این وزارتخانه قرار است چه مشکلی را حل کند که دولت تا این حد روی آن اصرار دارد.

وی با بیان اینکه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی دو بار در مجلس دهم رد شده است، متذکر شد: پس از آنکه وزیر جدید صمت معرفی شد، برخی از نمایندگانی که مخالف تشکیل این وزارتخانه بودند، تبدیل به موافق تشکیل این وزارتخانه شدند که معتقدم بخشی از این مخالفت ها و موافقت‌ها تعصبی و احساساتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برخی از نمایندگان صرفا به صورت احساسی و از روی تعصب تصمیم می گیرند به گونه ای که علت موافقت آنان با تشکیل وزارت بازرگانی این است که حیطه وظایف وزیر صمت بسیار گسترده است و وی نمی‌تواند پاسخگوی همه وظایف خود باشد.

ملکی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور به وحدت رویه و تصمیم گیری با اقتدار توسط یک نظام سازمان یافته نیاز دارد، گفت: اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، ممکن است واحدهای تولیدی ما درگیر مسائل و مشکلات دیگری شوند.

وی با اشاره به اینکه بنده با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفم، چرا که تشکیل این وزارتخانه بار مالی زیادی روی دوش دولت می‌گذارد، ادامه داد: کوچک‌سازی دولت یک اصل قانونی است و جالب است دولت از یک طرف می‌گوید تعداد نیروهای انسانی در دستگاه های دولتی بسیار زیاد است و از طرف دیگر وزارتخانه تشکیل می‌دهد، در حالی که تشکیل وزارتخانه جدید مستلزم جذب نیروی انسانی و چارت بندی جدید است.

ملکی متذکر شد: ما در مجلس هشتم قانونی را به تصویب رساندیم که ۲۱ وزارتخانه به ۱۷ وزارتخانه کاهش یابد و در آن زمان نمایندگان همگی موافق این مسئله بودند و سؤال ما این است که الان چه اتفاقی افتاده که آن نمایندگان مخالف این مسئله شده اند و خواستار تشکیل وزارتخانه جدید هستند.

نظر شما