شناسهٔ خبر: 157109 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابطحی: برخی درباره مونسان مسائلی را مطرح می‌کنند که باید پاسخ داده شود

ابطحی/2 عضو کمیسیون آموزش مجلس، گفت: برخی درباره مونسان گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مسائلی را مطرح می‌کنند که باید پاسخ داده شود.

به گزارش «نماینده»، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش برای کسب رای اعتماد به مجلس گفت: سابقه محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این وزراتخانه در حوزه نهضت سوادآموزی بوده است ولی با توجه به نوع کار وزارت آموزش و پرورش ان هم با توجه به مشکلاتی که در این دوره با آن مواجه است این وزارتخانه نیازمند یک سوپرمن است و من بعدی می‌دانم که حاجی میرزایی بتواند از پس کار آموزش و پرورش برآید.

وی افزود: یکسری مسائل نیز درباره حاجی میرزایی مطرح می‌شود که وی اصلا گزینه اصلی دولت برای این وزارتخانه نیست. بعضی از نمایندگان می‌گفتند که این فرد عمدا معرفی شده که رای نیاورد تا گزینه بعدی با جوسازی دولت رای بیاورد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت:  آقای حاجی میرزایی دبیر هیات دولت بوده و پیش از آن نیز دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و ما سابقه موثری از وی در آموزش و پرورش مشاهده نکرده‌ایم و بیشتر کارهای دبیری انجام داده مانند تنظیم مکاتبات،‌تدوین پیش‌نویس بعضی از نامه‌ها و مکاتبات و ... و کسی که سابقه دبیری و تهیه پیش‌نویس مکاتبات را در رزومه کاری خود دارد نمی‌تواند از پس کار در وزارتخانه‌ای همچون وزارت آموزش و پرورش و درآید.

ابطحی خاطرنشان کرد: برنامه‌ کاری که آقای حاجی میرزایی به نمایندگان ارائه داده تقریبا کپی‌برداری از همان برنامه‌ای است که آقای بطحایی ارائه داده بود و جدولی هم که در پایان برنامه کاری خود آورده جدولی است که آقای بطحایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه داده و دوستان این برنامه را به وی داده‌اند که چاپ کند.

وی افزود:  در رابطه با معرفی حاجی میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این تصمیم توسط آقای رئیس‌جمهور اتخاذ شده اما انچه که در اینجا قابل ذکر است این است که خط سیر آقای رئیس‌جمهور در انتصابات یک سرش به آقای واعظی وصل می‌شود و یک سرش به آقای نوبخت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: در رابطه با علی اصغر مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری باید بگویم که وی آدم قوی در این حوزه است و بعضی حواشی در مورد وی مطرح می‌کنند که یکی از این موارد خویشاوندی نسبی مونسان با آقای رئیس‌جمهور است. آقای رئیس‌جمهور خود عنوان کرده که ما در انتصاب‌ها پسرخاله، پسرعمه و ... نداریم و با وجود این حرف‌ها آقای مونسان را به عنوان وزیر معرفی می‌کند که همین ممکن است واکنش‌هایی را در پی داشته باشد.

نظر شما