شناسهٔ خبر: 157096 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده کرمانشاه در گفت‌وگو با نماینده:

مردم و رسانه‌ها از کسانی که در انتخابات هزینه‌های هنگفت می‌کنند بپرسند که این پول‌ها را از کجا آورده‌اند

حسینی کیا حسینی کیا گفت: کسانی که بخواهند با پول‌های کثیف وارد مجلس بشوند دیگر نمی‌توانند صدای واحد مردم و به‌حق آن‌ها باشند.

محمدجواد حسینی کیا، نماینده کرمانشاه و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «نماینده»، اظهار داشت: کسانی که با پول کثیف به مجلس شورای اسلامی وارد می‌شوند وام‌دار افرادی هستند که به آنها در ورود به مجلس کمک کردند؛ لذا اولویت اول این افراد برآورده کردن مطالبات همین افراد است، حال چه مسائل مالی باشد یا اقدام دیگر.

نماینده کرمانشاه بابیان اینکه این افراد علاوه بر برداشتن قدم‌هایی برای کسانی که به آن‌ها کمک کرده‌اند برای خود نیز باید قدم‌های مالی و غیره بردارند، گفت: عملاً رسالت نمایندگی با چنین اقداماتی از بین می‌رود و این کار عملاً شبیه به یک نوع دلالی و واسطه‌گری می‌شود.

حسینی کیا ادامه داد: فلذا مردم باید از کسانی که با هزینه‌های کلان وارد کارزار انتخابات می‌شوند بپرسند که این پول‌ها را از کجا آورده‌اند و باید پرسیده شود که با این روالی که یک انسان در طول زندگی‌اش کار می‌کند و درآمد دارد نمی‌تواند هزینه‌های انتخاباتی خود را پرداخت کند ولی این پول‌ها از کجا آمده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: رسانه‌ها موظف هستند که این سؤال را از کسانی که این هزینه‌های کلان و هنگفتی را وارد انتخابات می‌کنند بپرسند که این پول‌ها از کجا آمده است و چه هدفی پشت هزینه کرد است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی با پول‌های هنگفت راهی بهارستان می‌شود طبعاً به اهداف خود فکر می‌کند ادامه داد: بعد از رسیدن به جایگاه موردنظر مطالبات به‌حق مردم را فراموش خواهد کرد و تمام افکارش به سمت اهداف خود معطوف می‌شود.

حسینی کیا گفت: برخی از این افراد در واکنش به انتقادات می‌گویند کسانی هستند که دوست دارند برای من هزینه کنند؛ باید این سؤال را از آن‌ها پرسید که چرا برای بقیه انجام نمی‌دهند و فقط برای شما انجام می‌دهند. قاعده این است که با دستمال کثیف نمی‌توان آینه را تمیز کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کسانی که بخواهند با پول‌های کثیف وارد مجلس بشوند دیگر نمی‌توانند صدای واحد مردم و به‌حق آن‌ها باشند.

وی ادامه داد: قاعده این است که اگر کسی هدفش هدف الهی و کمک به مردم باشد برای انتخاب شدن نیازی به هزینه کرد کلان ندارد و این موضوع را مردم به‌خوبی می‌دانند که برای کسی که واقعاً به فکر مردم باشد هزینه کرد مهم نیست.

حسینی کیا بابیان اینکه مردم باید افراد صادق را به‌خوبی شناسایی کنند بیان داشت: ضرب‌المثلی هست که می‌گوید هر حرفی که از دل برآید بر دل نشیند یعنی اگر افراد اهدافشان رضایت الهی و کمک به مردم باشد صد درصد مردم به آن‌ها اعتماد خواهند کرد.

 وی گفت: ما مشاهده می‌کنیم که با هزینه‌های کم هم می‌توان وارد مجلس ‌شد و رأی ‌آورد چون اگر در راستای کمک به مردم و اهداف الهی باشد صد درصد این اتفاق صورت می‌گیرد.

 نماینده کرمانشاه در پایان تأکید کرد: مردم باید به این بینش برسند که نباید به افراد و نامزدهایی که هزینه‌های زیادی برای انتخاب خود می‌کنند اعتماد کرد چرا چون قطعاً دنبال یک سود کلانی هستند.

نظر شما