شناسهٔ خبر: 157094 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خودکفایی ایران در حوزه مترو

مترو مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه در حوزه مترو بیش از ۶۰ در صد متکی به سازندگان داخلی هستیم،‌گفت: در تلاشیم که بومی‌سازی مترو را به بیش از ۸۰ درصد برسانیم.

 به گزارش «نماینده» علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران، درباره میزان خودکفایی مترو در کشور اظهار داشت:‌در چند دهه بعد از انقلاب اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مترو در کشور به وقوع پیوسته و می‌توان گفت در این بخش خودکفا هستیم.

وی افزود: در بخش تجهیزاتی مانند سیگنالینگ، سیستم‌های مخابراتی، تأمین توان و انرژی بیش از ۶۰ درصد متکی به سازندگان داخلی هستیم و اگر حمایت‌های هدفمند از سازندگان داخلی صورت گیرد می‌توانیم در مدت کوتاهی این میزان را حتی به درصدهای بالایی برسانیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: طی ۱۵ سال گذشته از نظر ظرفیت داخلی‌سازی ناوگان مترو به ظرفیت ۳۰ درصد رسیده‌ایم و خوشبختانه از نظر مهندسی و صنعتی این توانمندی‌ها وجود دارد که با تمهیدات انجام گرفته این میزان را به ۵۰ و در گام‌های بعد به ۸۰ درصد برسانیم.

وی در مورد راه‌اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت گفت: بخش غربی خط ۱۰ قسمت مهمی از آن در منطقه ۲۲ قرار دارد که طراحی آن آغاز شده و امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و  حمایت از آنها این طرح هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

امام بیان داشت:‌شرکت نمایشگاه بین‌المللی تهران کاملا از احداث بخش غربی خط ۱۰ استقبال کرده است و برای سایر خطوط هم اگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود می‌توان با سرعت احداث خطوط را انجام داد.

نظر شما