شناسهٔ خبر: 157085 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جزییات تأخیر بی‌سابقه نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز از زبان عضو هیأت‌رئیسه

صحن مجلس عضو هیات رئیسه مجلس جزئیات جدیدی از تاخیر نمایندگان در نشست امروز مجلس عنوان کرد.

 به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز دیرهنگام صحن علنی مجلس و تاخیر بیش از یک ساعته نشست پارلمان گفت: تعداد زیادی از نمایندگان برای افتتاح پروژه‌های حوزه انتخابیه خود در هفته دولت همراه وزرا و مسئولین دولتی بودند.  

وی افزود: تعداد زیادی از این نمایندگان درخواست مرخصی به هیات رئیسه دادند تا همراه مسئولین دولتی در افتتاح‌های هفته دولت حضور داشته باشند اما هیات رئیسه به این دلیل که حدنصاب جلسه علنی کم شود و نشست تحت‌الشعاع قرار بگیرد با آن موافقت نکرده است.  

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۱ نفری که صبح  امروز مرخصی رفته بودند ۱۵ نفر ‌آنان مرخصی استحقاقی داشته و ۲۶ نفر آنان مرخصی غیر از استحقاقی بودند که از این ۲۶ نفر ۱۵ نفر ‌آنان  سفر خارجی بوده و یک نفر از نمایندگان در سفر حج و ۲ نفر از روسای کمیسیون‌ها در جلسه شورای عالی امنیت و ۵ نفر از آنها هم ماموریت دیگری و سه نفر از نمایندگان هم مرخصی استعلاجی داشتند.  

وی گفت: ۴۵ نفر از نمایندگان در ابتدای آغاز جلسه علنی امروز تاخیر داشتند که ۳۱ نفر از آنها اعلام کردند که درجلسه شرکت نمی‌کنند اما هیات رئیسه مجلس این موضوع را قبول نکرد و به همین جهت اسامی آنها قرائت شده و در حقیقت غیبت آنها غیرموجه است.  

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: جلسه علنی عصر روز گذشته هم تعداد زیادی از نمایندگان تاخیر داشتند که این موضوع هم به حضور در افتتاح پروژه‌های مختلف در هفته دولت بازمی‌گردد که البته بسیاری از این نمایندگان برای پیشرفت پروژه‌های خود از دولت بودجه گرفته و در حقیقت توسعه و پیشرفت آن پروژه را دنبال کرده‌اند و به همین دلیل تلاش داشتند تا در افتتاح آن پروژه همراه دولتمردان باشند.  

امیرآبادی تصریح کرد: امسال سال انتخابات است و به نظر می‌رسد حضور این نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود به همین دلیل بوده و تلاششان بر حضور در افتتاحیه پروژه‌ها بوده است نه نشست مجلس.  

وی تصریح کرد: با آنکه جلسه علنی صبح امروز با تاخیر آغاز شد اما ۶۰-۷۰ ماده از قانون لایحه تجارت با تصویب نمایندگان جلو رفت و به همین دلیل صلاح نبود نشست علنی صبح امروز به دلیل تاخیر پیش آمده نمایندگان لغو شود و وقتی با تعداد زیادی از نمایندگان تماس گرفتیم آنها اعلام کردند که خود را به نشست مجلس می‌رسانند و به دلیل اینکه مطمئن شدیم که این نمایندگان در نشست صبح امروز مجلس حضور پیدا خواهند کرد کمی تامل کردیم تا این نمایندگان حاضر شوند.  

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تا حضور برخی نمایندگان متاخر در جلسه علنی صبح امروز محقق شود برخی دیگر از نمایندگان در نشست غیرعلنی مجلس مباحث اقتصادی خود را مطرح کرده و وقتی حدنصاب حضور نمایندگان به ۱۹۳ نفر رسید نشست علنی مجلس را آغاز کردیم.   

نظر شما