شناسهٔ خبر: 157084 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مردم خواهان برخورد قاطع با دانه‌درشت‌های فساد اقتصادی هستند

سیدحسین حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تاکید مجلس بر حمایت از قوه قضائیه در راستای برخورد قاطع با دانه‌درشت‌های فساد اقتصادی است، گفت: این امر در زمره مطالبات مهم مردم بوده است.

به گزارش «نماینده»  ، سید حسن حسینی شاهرودی صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی شاهرود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه برخورد قوه قضائیه با دانه‌درشت‌های تخلفات اقتصادی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و موجب دلگرمی مردم شده است، تأکید کرد: این امر از ابتدا مورد مطالبه جدی مردم و حتی نمایندگان آن‌ها در مجلس بود که باید از قوه قضائیه دراین‌باره تقدیر کرد.

وی بابیان اینکه امروز کشورمان در جنگ اقتصادی است، افزود: در شرایطی که ما فساد را در جای‌جای دستگاه‌های اجرایی کشور هرچند ازنظر تعداد اندک اما ازلحاظ کیفیت بسیار زیاد مشاهده می‌کنیم و این امر حتی دامن‌پاکان را در نظام اسلامی آلوده کرده و متدینان را هم در مظان اتهام قرار می‌دهد لذا باید گفت این دستگیری‌ها به‌واقع نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.

مفسدان سربازان نفوذی دشمنان هستند

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه در جنگ اقتصادی باید سربازان نفوذی دشمنان را در جبهه خودمان شناسایی و با آن‌ها برخورد کنیم، گفت: تمام مفسدان اقتصادی و دانه‌درشت‌های آن پیاده‌نظام دشمن هستند که از پشت به‌نظام خنجر می‌زنند و لذا چالش‌هایی که در نظام بانکی، ارزی، پولی و خودرو و ... مشاهده می‌کنیم که به تورم دامن‌زده از بابت همین فعالیت‌های مفسدان است.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه مفسدان با دامن زدن به مشکلات سبب شده‌اند تا یاس و ناامیدی بر جامعه حکم‌فرما شود و ناکارآمدی بر گردن نظام بیفتد، تأکید کرد: امیدواریم قوه قضائیه باقدرت بیشتر در این زمینه تداوم راه دهد لذا ما در مجلس نیز روز دوشنبه هفته جاری، بیانیه‌ای را تنظیم و به امضای تعداد کثیری از نمایندگان رساندیم و در آن حمایت قاطع نمایندگان از اقدام قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف را اعلام داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه فساد در یک حوزه نیست بلکه در تمام حوزه‌ها ریشه می‌دواند،  افزود: در اولین برخوردهای قوه قضائیه در زمان ریاست جدید شاهد بودیم که ابتدا تعدادی قاضی متخلف از مجموعه برکنار شدند، لذا همانطور که حجت الاسلام رئیسی نیز گفت نباید در زمینه فساد خط قرمزی را بشناسیم.

نظر شما