شناسهٔ خبر: 157081 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

داروهای داخلی باید از نظر اثربخشی با داروهای خارجی رقابت کنند

حسینعلی شهریاری/1 عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه باید تلاش کنیم که داروهای تولید داخل از نظر اثربخشی بتوانند با داروهای برند خارجی رقابت کنند، گفت: هر اندازه که در این زمینه توفیق بیشتری داشته باشیم صادرات دارو رونق می‌یابد.

 به گزارش «نماینده»  حسینعلی شهریاری، با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و بخشنامه وزارت بهداشت، پزشکان نباید دارویی خارج از فهرست دارویی کشور تجویز کنند، گفت: تجویز داروهای خارج از فهرست تخلف است.

۹۷ تا ۹۸ درصد داروی مورد نیاز تولید داخل است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۹۷ تا ۹۸ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود، افزود: داروهایی که مشابه داخلی دارند نباید وارد شوند البته داروهایی وارداتی با تایید وزارت بهداشت وارد کشور می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل، ادامه داد: جلوگیری از ورود داروهایی که مشابه داخلی دارند در راستای سیاست‌های کشور یعنی حمایت از تولید ملی، بخشنامه‌های وزارت بهداشت و مصوبه قانون برنامه ششم است که باید داروی ژنریک استفاده شود.

در زمینه صادرات دارو توفیقات خوبی داشتیم/ در وهله اول نیاز داخل باید رفع شود

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه به سمت صادرات دارو در حرکت هستیم و در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم، گفت: البته در این زمینه در ابتدای راه هستیم و باید در وهله اول نیاز داخلی را به طور کامل برطرف کنیم و سپس به صادرات بپردازیم.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت تولید و صادرات دارو باید به گونه‌ای در راستای تولید دارو گام برداریم و تلاش کنیم که از نظر اثربخشی بتوانند با داروهای برند خارجی رقابت کنند و هر اندازه که در این زمینه توفیق بیشتری داشته باشیم به همان اندازه صادرات دارو رونق می‌یابد.

نظر شما