شناسهٔ خبر: 157075 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت‌وگو با «نماینده»:

کسانی که با پول فاسد نماینده شوند هدفشان خدمت به مردم نیست

کمالی پور نماینده مردم جیرفت گفت:مقدس بودن خدمت نمایندگی مجلس، به کسی که هدف واقعی‌اش خدمت به مردم است اجازه نمی‌دهد که با استفاده از پول‌های غیرمشروع و فاسد به نمایندگی برسد.

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «نماینده» درباره هزینه‌کرد پول‌های فاسد در انتخابات، اظهار داشت: مقدس بودن خدمت نمایندگی مجلس، به کسی که هدف واقعی‌اش خدمت به مردم است اجازه نمی‌دهد که با استفاده از پول‌های غیرمشروع و فاسد به نمایندگی برسد. البته افرادی که بخواهند از این راه به نمایندگی دست پیدا کنند معدود هستند و مطمئنا این افراد هدفشان خدمت به مردم نیست و می‌خواهند به اهداف نامشروعی دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک انسان معتقد هرگز به خودش اجازه نمی‌دهد که از راه‌های نامعقول و با استفاده از پول‌های فاسد نماینده شود. کسانی که فکر میکنند با رانت نمایندگی می‌توانند به جایی برسند سخت در اشتباه هستند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی با اظهار تأسف از اینکه افرادی در کلان‌شهرها اعتراف کرده‌اند که فقط برای قرار گرفتن در لیست، هزینه‌ای میلیاردی کرده‌اند، گفت: این پول‌ها بیشتر در کلان‌شهرها هزینه می‌شود، زیرا منافع شخصی و استفاده از رانت در کلان‌شهرها بیشتر از شهرهای کوچک است.

کمالی‌پور با اشاره به اینکه افرادی در حال فعالیت برای انتخابات هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات ایران یک دموکراسی واقعی است، به‌نوعی هر کسی که برای حضور و ایفای نقش موثر احساس توانایی می‌کند، می‌تواند وارد میدان شود، لذا مهم نیست که چه تعدادی از افراد در حال شروع تبلیغات و کارهای انتخاباتی هستند.

این نمایندۀ مجلس دهم یادآور شد: ما تا زمانی که در جایگاه نمایندگی مجلس هستیم باید به وظایف نمایندگی خود عمل کنیم و افرادی هم که برای انتخابات آینده مجلس دست به کار شده‌اند بدانند که برای مردم عملکرد مهم است؛ اگر در دوران نمایندگی عملکرد مثبتی داشته باشیم افراد آن را می‌بینند و در نهایت این مردم هستند که انتخاب درست و آگاهانه را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید به‌طور جدی در این مباحث ورود کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل انتخابات نیستیم و هر حرکت انتخاباتی خلاف قانون است، دستگاه‌های نظارتی باید با اینگونه رفتارها برخورد کنند، شعبه و تیم‌های ویژه‌ای را قرار دهند تا کسانی که قصد ورود به انتخابات دارند را رصد کنند.

کمالی‌پور تأکید کرد: نهادهای ناظر باید با هر کس در هر مقام و جایگاهی که به قانون عمل نمی‌کند - حتی نماینده فعلی - تذکر داده و با متخلف برخورد کنند.

نماینده مردم جیرفت گفت: هر چه عملکرد مجلس قانونمند و شفاف باشد، به همان اندازه بهره‌وری و اعتماد مردم نسبت به مسئولین بیشتر خواهد شد.

نظر شما