شناسهٔ خبر: 157048 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

علاقه‌مند به تثبیت هیئت رئیسه شورای شهر تهران هستم

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: به عنوان رئیس پیشین شورا، علاقه‌مند به تثبیت هیئت رئیسه هستم.

به گزارش «نماینده»  ، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه که دقایقی بعد برگزار خواهد شد، گفت: از نظر بنده که رئیس قبلی شورا محسوب می‌شوم و امروز انتخابات سال سوم هیئت رئیسه برگزار می‌شود، علاقه‌مند هستم که همان ترکیب هیئت رئیسه تثبیت شود.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری، تثبیت مدیریت باعث می‌شود کارها به خوبی پیش برود زیرا با تثبیت، اشتباهات کمتر خواهد شد و فرصت بهتری برای مدیریت ایجاد می‌شود بنابراین من علاقه‌مند به تثبیت هستم.

هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شورای شهر در سال سوم چه تغییر رویه‌ای خواهد داشت؟ افزود: باید وظایف شورا و شهرداری را از هم تفکیک کنیم؛ متأسفانه این تفکیک در حال حاضر وجود ندارد. وظیفه شورا، نظارت و قانونگذاری است و نه اجرا. ما این معضل را در مجلس نیز داریم. هر نهادی باید وظایف خود را انجام دهد.

وی همچنین نظارت بر اجرای دقیق برنامه‌ پنج ساله سوم و برنامه‌هایی که برای کمیسیون‌ها پیش‌بینی شده را یکی دیگر از وظایفی دانست که هیئت رئیسه امسال به دقت دنبال خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امسال تلاش می‌کنیم شأن شورا در همه امور حفظ شود زیرا به دلیل برخی موضوعات سیاسی، ممکن است گاهی شأن شورا زیر سؤال برود.

نظر شما