شناسهٔ خبر: 157019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با «نماینده»:

"پول فاسد" برای سلامت انتخابات بسیار خطرناک است/ برخی با پول‌های فاسدشان تبلیغات انتخاباتی را آغاز کرده‌اند

سیدحسین نقوی حسینی431 نماینده مردم ورامین در مجلس ورود "پول فاسد" را برای سلامت انتخابات بسیار خطرناک دانست و گفت: انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان با نظارت و کنترل خود افراد خاطی را حذف کند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «نماینده» با اشاره به هزینه کرد پول‌های فاسد در انتخابات، اظهار داشت: یکی از تهدیدهای عرصه اقتصادی کشور متاسفانه پولشویی و پولهای کثیف است که وارد مبادلات تجاری و اقتصادی می‌شود و گاهاً سر و کله این موضوع در جریانات سیاسی و فعالیت سیاسی دیده می‌شود، هزینه‌های سنگینی که در بعضی از عرصه‌های سیاسی صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که پول واقعی نیست و پول فاسد و کثیف است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه بررسی زیادی انجام دادیم و حتی قوانینی را در مجلس تصویب کردیم که این قوانین مانع شود و جلوگیری کند اما به دلیل اینکه ساختار ما سیستم الکترونیکی کامل ندارد، متاسفانه هنوز موفق نشدیم که یک مبارزه تمام عیار با پول کثیف داشته باشیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: بسیاری از کشورها سیستم مبادلات اقتصادیشان را الکترونیکی کردند و تمام اقدامات اقتصادیشان فوری ثبت و ضبط می‌شود و به دنبال آن نظارت دقیقی صورت می‌گیرد و امکانی برای رانت خواری، پولشویی و ...وجود ندارد و اگر جایجایی غیرقانونی انجام شود سیستم متوجه می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز به این درجه از نظارت مالی نرسیده ایم، تاکید کرد: ما باید به سمت الکترونیکی کردن مبادلات اقتصادیمان برویم و از این طریق جلوی مفاسد مختلف مثل پول فاسد را بگیریم.

نقوی‌حسینی معتقد است که پول کثیف صرفا محدود به نمایندگان مجلس نمی‌شود و برخی رقبای انتخاباتی از طریق پول فاسد مسائل اقتصادیشان را جلو می‌برند، یعنی رقیب انتخاباتی با دادن وعده‌های مختلف، توزیع بسته‌های مواد غذایی در بین اقشار مختلف در حالی که هنوز نه ثبت نامی آغاز شده و نه خبری است با شیرین کردن دهان‌ها سعی می‌کند با استفاده از پول‌های فاسد، تبلیغات مالی و پولی انجام دهند.

 وی با تاکید بر اینکه هم دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و هم شورای محترم نگهبان باید در این زمینه باید چشم تیزبینی داشته باشند و این افراد را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهند، گفت: در حال حاضر یک کاندیدا در حوزه انتخابیه بنده ۴ هزار بسته مواد غذایی در انباری دپو کرده و با رایزنی با بهزیستی و نهادهای حمایتی اعلام کرده که قصد دارد این مواد غذایی را بین فقرا و افراد بی بضاعت و مددجویان بهزیستی تقسیم کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ورود به این نوع رفتارها را برای سلامت انتخابات بسیار خطرناک دانست و گفت: انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان این افراد را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهد و کسانی که قصد دارند با شیرین کردن دهان‌ها رای بگیرند را حذف کند زیرا این افراد اگر فردا نماینده هم شوند قطعا به دنبال همین بازی‌ها و همین حرکات خواهند رفت.

نظر شما