شناسهٔ خبر: 157015 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واگذاری سهام خودرویی دولت کلاهبرداری است

محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری سهام دولت در دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا کلاهبرداری بزرگی است و منجر به تضییع حقوق بیت‌المال و مردم می‌شود.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا نجفی، با انتقاد از وضعیت بازار خودرو گفت: در شرایط فعلی بازار خودرو مانند بسیاری از بازارها بی‌صاحب است و به خوبی مدیریت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار خودرو ذی‌نفعان متنوع و متکثری دارد و نظام‌های قانونی بر این بازار حاکم نیست، افزود: در واقع مشکل اصلی در بازار خودرو این است که کسی که تولیدکننده و یا بنگاهدار است، همزمان مسئولیت سیاست‌گذاری و قیمت‌گذاری این کالای انحصاری را در اختیار گرفته و منجر به نابسامانی‌هایی در بازار خودرو شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که قیمت‌گذاری، سیاست‌گذاری و مالکیت بازار خودرو صرفا بر عهده افراد خاصی گذاشته می‌شود، نشان می‌دهد که راهبرد درستی در این بازار وجود ندارد و تا وقتی که متولیان بازار خودرو به مدیریت اصولی،  کارشناسی و حقوق ذی‌نفعان توجه نداشته باشند، همچنان شاهد ولنگاری در این بازار خواهیم بود.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور درباره واگذاری سهام دولت در دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو گفت: واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا یک اشتباه بزرگ دیگر است و واگذاری سهام زیر ۲۰ درصدی دولت در این دو شرکت خودروسازی،  کلاهبرداری بزرگی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح علت این مسئله تصریح کرد: در مالکیت این دو شرکت خودروسازی، پیچیدگی‌های بسیار زیادی وجود دارد که اگر سهام دولت در این شرکت‌ها هم واگذار شود،  نه تنها شاهد بهبود وضعیت بازار خودرو نخواهیم بود، بلکه حقوق مردم و بیت‌المال هم تضییع می‌شود.

نظر شما