شناسهٔ خبر: 157014 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حذف چهار صفر از پول کشور ربطی به تورم ندارد

حسن نژاد/1 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی تورم را کم و زیاد نمی‌کند، بلکه بیشتر به چاپ پول مربوط می‌شود.

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی ربطی به شاخص‌ها اقتصادی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه مذکور هزینه اقتصادی ندارد، گفت: این لایحه تورم را کم و زیاد نمی‌کند، بلکه بیشتر به چاپ پول مربوط می‌شود.

حسن نژاد ادامه داد: مسکوکاتی مانند سکه‌های دویست تومانی و پانصد تومانی، عملا ارزش تومانی بیشتری نسبت به ارزش ریالی خود دارند به همین دلیل با اجرای این لایحه ما دیگر در بازار مسکوک نداریم و شاید ایران تنها کشوری باشد که مسکوکاتش ترک می‌شود.

او با اشاره به اینکه محاسبات مردم بر حسب ریال نیست، خاطر نشان کرد: معتقدم لایحه حذف چهار صفر از پول ملی ایده خوبی است، زیرا محاسبات کشور را راحت کرده و در سطح بین الملل بی اعتباری پول کشو را بر می‌گرداند، با اجرای این لایحه عددهای بزرگی که خود وزیر اقتصاد هم از بیان آن‌ها ناتوان است، از بین می‌رود.

حسن نژاد در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر هزینه سه هزار میلیاردی اجرای لایحه مذکور، گفت: نمی‌دانم بعضی افراد این ارقام را از کجا می‌آورند، هزینه کل چاپ پول در کشور سیصد و شصت میلیارد تومان است و در صورت اجرای این لایحه فقط به جای نوشتن پانصد هزار ریال روی یک اسکناس، پنجاه تومان می‌نویسیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌ها و برنامه‌های کمیسیون متبوع اظهار کرد: برنامه‌هایی که از چند سال پیش معطل آن بودیم مانند ایرادات صندوق خرید و فروش و بحث بانکداری به زودی به صحن می‌رود.

نظر شما