شناسهٔ خبر: 157008 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فرهنگ سازندگی باید در قالب گفتمان جهادی احیا شود

حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان در مجلس گفت: فرهنگ سازندگی باید در قالب گفتمان جهادی در کشور احیا شود چرا که اقدامات جهادی در اوایل انقلاب موجب برکات زیادی برای جمهوری اسلامی شده بود.

به گزارش «نماینده»،حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، درباره لزوم ترویج فرهنگ جهادی و اجرای اقدامات جهادی در جامعه گفت: ما خاطرات اوایل انقلاب را به خوبی یاد داریم و تفسیر علمی و عینی در رفع مشکلات کشور داریم.

وی افزود: با اقدامات جهادی در اوایل انقلاب و با جمع مبالغی ناچیز و با یکسری افراد عاشق خدمت به مردم تحولات بزرگی در سطح کشور انجام می‌شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  تصریح کرد: اقدامات جهادی و گفتمان جهادی در اوایل انقلاب بسیار ارزشمند بود چرا که این حرکات موجب برکات زیادی برای جمهوری اسلامی شده بود.

عابدی گفت: اینکه تعداد زیادی از افراد بدون توقع مالی یا پاداشی عاشقانه و صادقانه به میدان مشکلات رفته و نیازهای آنها را با اقدامات جهادی برطرف می‌کردند قابل تقدیر است. 

وی افزود: کارهایی که جهاد سازندگی در 5-6 سال ابتدای انقلاب انجام داد شاید در 50 سال حکومت رژیم پهلوی انجام نشده بود که می‌توان به جاده سازی، لوله‌کشی آب، ساخت مدارس، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و هزاران عملیات عمرانی و توسعه در مناطق روستایی به دست پر توان جهادگران سازندگی انجام شده و موجب آبرو برای جمهوری اسلامی شد. بدون آنکه خود را درگیر بوروکراسی اداری کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت:‌ مقام معظم رهبری با تدبیری هوشمندانه و دقیق اقدام جهادی و گفتمان جهادی را صفت بسیار خوب، ارزشمند و زیبا که در کشورمان در دوران انقلاب اسلامی متولد شد را  اجازه ندادند فراموش شود.

عابدی تصریح کرد: فرهنگ جهاد سازندگی باید در قالب جدید گفتمان جهادی و اقدام جهادی در کشور احیا شود.

نظر شما