شناسهٔ خبر: 157002 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

شهری زیر زمینی در ترکیه، خارق العاده و شگفت انگیز

در دنیا تورهای بسیاری وجود دارد که در سال های اخیر طرفداران بسیاری یافته چرا که در زمان و هزینه صرفه جویی می شود و علاقه مندان می توانند در مدت زمان کم و صرف هزینه کمتر به شهر و یا کشور مورد علاقه خود بروند و از جاذبه های آن دیدن کنند و از سفر به آن مکان لذت ببرند. یکی از تور های پر طرفدار در دنیا تور ارزان قیمت ترکیه می باشد و سالانه تعداد زیادی از گردشگران و توریست های سراسر جهان را به سوی خود روانه می کند.

بی شک یکی از مهمترین دلایلی که باعث محبوبیت ترکیه شده است وجود جاذبه های دیدنی و تفریحات جذاب  آن می باشد، اما به سبب تاریخی بودن این کشور و تمدن چندین هزار ساله آن همیشه ابنیه تاریخی آن بر تفریحات آن پیشی گرفته و از اهمیت بسیاری برخوردارند. یکی از اماکن گردشگری منحصر به فرد ترکیه شهر زیر زمینی درینکویو می باشد.

درینکویو، شهری باستانی 18 طبقه است که در منطقه کاپادوکیه ترکیه واقع شده، در سال 1963 کارگرانی که در حال کندن زمین در این منطقه بودند به صورت اتفاقی به تونلی برخوردند که باعث دیده شدن این شهر شد. به گفته باستان شناسان و دانشمندان قدمت این شهر زیر زمینی به دوره مادها باز می گردد و گفته شده وسعت این شهر به قدری زیاد است که قابلیت سکونت 20000 نفر همراه با دام و منابع غذایی را دارد.

در حال حاضر هشت طبقه از 18 طبقه این شهر قابل بازدید می باشد و هنوز به طبقات زیرین آن دسترسی وجود ندارد، در این شهر زیر زمینی چندین آشپزخانه، سالن غذاخوری، معبد، اسطبل، اتاق های روغن کشی و یک سیستم تهویه عظیم قرار گرفته است. طبقات این شهر زیر زمینی توسط راه پله به هم راه دارند و در طبقه پنجم آن یک کلیسا ساخته شده است.

گردشگران و مسافرانی که از تور استانبول استفاده کرده اند می توانند به راحتی به منطقه کاپادوکیه سفر کرده و از این شهر زیر زمینی خارق العاده دیدن فرمایند. آنتالیا نیز یکی از پر طرفدار ترین شهر های ترکیه می باشد، اگر قصد سفر به این شهر را دارید می توانید با مراجعه به سایت لحظه آخر از تور آنتالیا استفاده کرده و خود را به این شهر برسانید و در کنار تفریحات آن از شهر باستانی ترمسوس آنتالیا نیز بازدید داشته باشید.

نظر شما