شناسهٔ خبر: 157000 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

واکنش یک نماینده مجلس نسبت به ورود «پول کثیف» به انتخابات

وقتی مسیر ورود به مجلس سالم نباشد نتیجه هم مطلوب نمی شود

علی ابراهیمی عضو فراکسیون امید در واکنش به ورود "پول کثیف" به انتخابات بیان داشت: وقتی مسیر ورود به مجلس سالم نباشد نتیجه هم مطلوب نمی شود.

علی ابراهیمی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از تحریریۀ «نماینده» دربارۀ  اینکه هنگام انتخابات مجلس شاهد ورود پول کثیف و تأثیر آن بر رأی مردم هستیم، اظهارداشت: سطح مجلسی فعلی، از مجلس عوام هم کمتر است چون نحوه ورود نمایندگان به آن، زیاد جالب نیست.

وی تصریح کرد: برای مثال هنگام کاندیدا شدن، کسی از نامزدهای انتخاباتی نمی پرسد اطلاعات بین المللی ات چقدر است و یا اینکه با چه نیتی می خواهید به مجلس ورود کنید؟ از این رو وقتی ورود به مجلس قائل به نیت فردی باشد. پس نمی توان از ٢٩٠ نفر نماینده، یک تصمیم جمعی بیرون بیاید و این یک اشکال است.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه ما احزاب فعال و مسولیت پذیر در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: همین فراکسیون های امید و اصولگرا و فرصت طلب، خیلی چارچوب ندارند و ساختارمند نیستند، حتی افراد می توانند هر دفعه مواضعشان را تغییر بدهند.

وی ادامه داد: وقتی نامزد انتخاباتی مشاهده می کند مردم حوزه انتخابیه اش به وعده های اجرایی و یا به کمک های مالی واکنش مثبتی نشان میدهند پس دست به چنین اقداماتی می زند تا رای جذب کند. در این صورت مسیر ورود به مجلس مطمئن و سالم نیست که در آن خیلی نتیجه مطلوبی  هم در نمی آید.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه برخی افراد در مجلس ممکن است در خصوص مسائل مختلف در جمع های موافق یا مخالف، نظراتشان متفاوت باشد، گفت: اگر کشور با سیستم احزاب جلو برود دیگر شاهد چنین اقداماتی نخواهیم بود یعنی حزب تکلیف موضوعات را از قبل روشن کرده و دیگر چنین اشکالاتی رخ نحواهد داد.

عضو فراکسیون امید در واکنش به ورود "پول کثیف" به انتخابات بیان داشت: وقتی مسیر ورود به مجلس سالم نباشد نتیجه هم مطلوب نمی شود.

مشروح گفت و گوی «نماینده» با این نمایندۀ مجلس دهم به زودی منتشر می شود.

نظر شما