شناسهٔ خبر: 156983 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۱۵ درصد زمین‌های دولتی در حال واگذاری است

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حدود ۱۵ درصد از زمین‌های دولتی در حال واگذاری به وزارت راه و شهرسازی است و هنوز مقاومت زیادی در میان دستگاه‌های اجرایی برای این اقدام وجود دارد.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا رضایی کوچی، در خصوص آخرین اقدامات دولت برای مدیریت بازار مسکن گفت: جلساتی با دولت در مورد آزادسازی زمین های مربوط به وزارتخانه های مختلف داشتیم. دستگاه های دولتی مقاومت زیادی برای واگذاری این زمین ها و مشارکت برای تامین مسکن دارند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود ۱۵ درصد از این زمین ها در حال واگذاری به وزارت راه و شهرسازی است و هنوز مقاومت زیادی در میان دستگاه های اجرایی برای این اقدام وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: قوانین لازم برای این اقدام وجود دارد اما باید به مرحله اجرا برسد که متاسفانه با مقاومت های زیادی روبرو است.

رضایی کوچی گفت: دولت اقدامات محدودی در زمینه اعطای تسهیلات و واگذاری زمین ها برای مدیریت بازار مسکن انجام داده است اما مجلس از عملکرد دولت در این زمینه راضی نیست. وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت باید در این زمینه تحرک بیشتری داشته باشد. متاسفانه تحرک لازم دیده نمی شود.

وی گفت: با توجه به عدم تحرک دولت در مدیریت بازار مسکن، کمیسیون عمران به فاز نظارتی وارد شده است و به زودی گزارشی را در ارتباط با عملکرد وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها در مدیریت بازار مسکن ارائه خواهیم داد و تخلفات دستگاه ها در عدم اجرای قانون بودجه و قانون برنامه برای مدیریت بازار مسکن به مجلس ارجاع می شود.

نظر شما