شناسهٔ خبر: 156979 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تدوین قوانین برای توسعه صنعت خدمات ارزش‌افزوده ضرورت دارد

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه قلع و قمع یا رها کردن صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده به بروز سوءاستفاده‌های اقتصادی و اخلاقی می‌انجامد، گفت: ده‌ها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش «نماینده»،محمد حسینی  با تاکید بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از این صنعت جدید و نوپا در ایران تاکید کرد و گفت: امروزه باید بتوان تکنولوژی‌های جدید را در اختیار گرفته و از توانمندی‌های این فضا در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور استفاده کنیم.

صنعت تولید محتوای اپراتوری اشتغالزا برای جوانان تحصیلکرده

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده دیجیتالی و استارتاپی را یکی از پر اشتغال‌ترین بخش‌ها با توجه به توانمندی و علاقه جوانان تحصیلکرده دانست و افزود: جدی گرفتن این صنعت و برنامه‌ریزی برای رونق آن ضروری است و دولت و مجلس باید در این راستا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند.

صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده دیجیتالی و استارتاپی یکی از پر اشتغال‌ترین بخش‌ها با توجه به توانمندی و علاقه جوانان تحصیلکرده است لذا جدی گرفتن این صنعت و برنامه‌ریزی برای رونق آن ضروری است و دولت و مجلس باید در این راستا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند

ترویج محتوای ملی ایرانی-اسلامی با رونق صنعت تولید محتوای اپراتوری

وی با بیان اینکه ایجاد نرم‌افزارهای مناسب برای رونق صنعت تولید محتوا و دیگر زیرساخت‌های مرتبط ضروری است، ادامه داد: صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده سبب شده که تولید ملی در بخش محتوای ملی ایرانی-اسلامی رونق خوبی داشته باشد و بسیاری از مطالب مغایر با فرهنگ عمومی و مذهب ایرانی کاهش یابد.

قلع و قمع یا رها کردن صنعت تولید محتوا؛ بروز سوءاستفاده‌های اقتصادی و اخلاقی

حسینی با انتقاد از اینکه شیوه‌ استفاده درست از فضاهای مجازی، دیجیتالی و دیگر تکنولوژی‌های روز آنطور که باید آموزش داده نمی‌شود، بیان کرد: متاسفانه مسئولان یا به سمت مقابله و قلع و قمع کامل این فضاها می‌رود یا آنکه به دلیل رها کردن، عدم نظارت، نبود مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح موجب بروز مشکلات، سوءاستفاده‌های اقتصادی، اخلاقی و دیگر آسیب‌ها در این فضا می‌شوند.

ایراداتی در سیستم پیامک تلفن‌های همراه وجود دارد

این نماینده مجلس در ادامه توضیح داد: محتوای اپراتوری از سوی شرکت‌های تولید محتوا از طریق شبکه های فضاهای مجازی مانند واتساپ، اینستاگرام و... بنا به خواست متقاضیان ارسال می‌شود البته ایراداتی در سیستم پیامک تلفن‌های همراه وجود دارد چراکه مخاطب یا باید خود را از دریافت تمام پیام‌های دریافتی تبلیغاتی، خبری، آموزشی و... محروم کند یا به اجبار تمامی آن‌ها را بپذیرد.

تکلیف دولت به دستگاه‌های اجرایی؛ حذف قبوض کاغذی و استفاده از سیستم اپراتوری

وی به مصوبه اخیر دولت مبنی بر تکلیف تمامی دستگاه‌های اجرایی به حذف قبوض کاغذی و استفاده از سیستم اپراتوری، پیامک و دیجیتال با هدف صرفه‌جویی اشاره کرد و افزود: اگرچه دولت در این زمینه مصوبه تدوین کرده است اما هنوز تمامی دستگاه‌ها به زیرساخت‌های نرم‌افزاری این مهم مجهز نشده‌اند.

هنر مسئولان؛ ایجاد قوانین و الزامات صنعت تولید محتوا است نه برخورد قهری

حسینی بر این موضوع که هنر مسئولان ایجاد فرهنگ، قوانین و الزامات تکنولوژی مرتبط با صنعت تولید محتوا و صنعت خدمات ارزش‌افزوده است نه مخالفت و ایجاد محدودیت تاکید کرد.

اشتغال ده‌ها هزار نفر در صنعت تولید محتوا دیچیتالی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اینکه صنعت تولید محتوای اپراتوری و دیجیتالی و خدمات ارزش‌افزوده ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال‌زایی با هزینه کم دارند، مطرح کرد: ده‌ها هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه مشغول به کار هستند و دولت باید در راستای افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در این حوزه تلاش کند.

برچسب‌ها:

نظر شما